Additionally, paste this code immediately after the opening tag: avonturiershotel in istanbul!! - Forum Wereldfietser

avonturiershotel in istanbul!!

beste Avonturiers!!

Ik ben bezig met het schrijven van een ondernemersplan van een klein hotel gericht op o.a. fietsreizigers, moter reizigers, 4x4 en wandelaars. Ofwel een hoop avonturiers bij elkaar!!.

Mensen die lange tochten willen maken naar het oosten komen allemaal langs de wereldstad Istanbul. Maar campings zijn er niet meer en hotelletjes krap. Mijn hotel heeft een grote en groene tuin net buiten het stadscentrum, plaats voor fietsen en motoren. het hotel heeft ook een kleine garage met al het benodigde gereedschap en materialen om eventueel iets te repareren.

klinkt je dit mooi in de oren, heb je aanmerkingen en zou jij er als fietser zijnde gebruik van willen maken?

ik hoor heel graag reacties hierop, dat zou super zijn!

alvast bedankt Keoma Jacobs
lyries schreef:beste Avonturiers!!
Ik ben bezig met het schrijven van een ondernemersplan van een klein hotel gericht op o.a. fietsreizigers, moter reizigers, 4x4 en wandelaars. Ofwel een hoop avonturiers bij elkaar!!.
doelgroep: mensen met wel voldoende geld maar die het over het algemeen over een lange periode willen uitgeven. Uitgave per dag is over het algemeen van die doelgroep laag.
lyries schreef:Mijn hotel heeft een grote en groene tuin net buiten het stadscentrum, plaats voor fietsen en motoren. het hotel heeft ook een kleine garage met al het benodigde gereedschap en materialen om eventueel iets te repareren.
Veel ruimte. Ruimte kost geld. Geld moet worden opgebracht door de doelgroep met een relatief laag dagbudget. Gevolg: alleen mogelijk bij schaalvergroting.

Maak maar eens een berekening. Veel wereldfietsers hebben hier wel eens over gedroomd. Maak eerst een goede berekening en kijk dan wat je omzet moet zijn om dit te kunnen betalen en reken dan uit hoeveel klanten je moet hebben die een voor jou acceptabel bedrag neer kunnen tellen. Het heeft een reden waarom overnachtingsplekken voor avonturiers vaak krappe low-budget ruimtes zijn.

Succes,
Marco

Prachtig idee! Hoop ook dat het uitvoerbaar is.... En zou ik er ook gebruik van mogen maken als ik slechts budget-reiziger ben, en niet verder hoef dan Istanbul?

Prima initiatief, in Boedapest heb je ook zoiets, Bikercamp, een leuk knus campinkje in een rustige buitenwijk niet ver van het centrum. De tenten staan in de tuin en je hebt er ook een B&B, werkplaats waar gesleuteld kan worden, gratis internet etc. Misschien dat je wat ideeën van deze camping kan overnemen ;-) Veel succes!

ha wat leuk dat er zo snel gereageerd wordt!!

het hotel is bedoeld voor low-budget. kosten zijn 10 euro per nacht. er zal ook een mogenlijkheid komen voor een paar tenten in de tuin.

Ik heb al veel berekeningen gemaakt en tot nu toe kom ik op een positief economisch resultaat. schaalvergroting lijkt mij geen optie, de kracht moet hem ook in de kleinschaligheid blijven zitten.

Het hotel is netjuist bedoeld voor mensen die onderweg zijn. het moet een soort rustpunt in de reis zijn. een herorientatiepunt.

groeten keoma

De tovenaar schreef:Prima initiatief, in Boedapest heb je ook zoiets, Bikercamp, een leuk knus campinkje in een rustige buitenwijk niet ver van het centrum. De tenten staan in de tuin en je hebt er ook een B&B, werkplaats waar gesleuteld kan worden, gratis internet etc. Misschien dat je wat ideeën van deze camping kan overnemen ;-) Veel succes!
Met "Bikers" bedoeld men motorbikers, ben daar enkele jaren geleden ook voorbij gefietst omdat ik dacht fietsers te ontmoeten. Vond deze nogal ruig overkomen en ben toen naar een andere camping gefietst verder buiten het centrum. Wie weet beland ik dit jaar wel op deze bikers camping, moet het misschien toch maar proberen.

Chris schreef:
De tovenaar schreef:Prima initiatief, in Boedapest heb je ook zoiets, Bikercamp
Met "Bikers" bedoeld men motorbikers. Vond deze nogal ruig overkomen en ben toen naar een andere camping gefietst
.

Niks mis met bikers hoor, zijn lekkere relaxte lui en staan net zo open voor de wereld en het mooiste van alles: je kan vanalles van ze krijgen omdat ze meer mee kunnen slepen en sneller weer in kunnen kopen. Ik kreeg regelmatig "bevoorading" van diverse motorrijders onderweg :D 8)
Een paar wereldbikers die mij onderweg hebben geholpen:
Charlie (Australie), in Jordanie, 70 jaar oud, 8 jaar (!) onderweg op een BMW.
Afbeelding
Marco (Nederland), in Turkije, onderweg naar centraal Azie op een BMW
Afbeelding
Katrin (Bikebabe, Zwitserland), tegengekomen in Iran, Tajikistan en China op een Honda. Heb op de plek van de foto (Tajikstan) met haar sjampo en water direct naast de weg mijn gore stoffige haren gewassen.
Afbeelding

Dus ik zou het helemaal niet erg vinden als bikers en cyclists beide welkom zouden zijn Istanbul. Zo een 'Caravanserai' lijkt mij in ieder geval een goed idee want in Istanbul begint de orient en het is een heerlijke stad om langzaam aan de andere cultuur te wennen.

Fiets de wereld (met bikerfriends),
Whisky

het idee klinkt mooi :)

Ik had nog geen plannen voor istanbul, maar wat niet is, kan wel komen

De werkplaats heb ik dan wel een vraag over: als je het ook voor motorrijders en 4x4 wil doen, zal je een uitgebreid arsenaal aan gereedschap nodig hebben. heb je dit in overweging genomen in je kosten, en ook dingen als een compressor en las apparaat zouden dan gok ik zeer welkom zijn(hoeft er niet gelijk de eerste keer te staan, maar het is wel een idee voor uitbreiding na een goeie start)

Hoeveel mensen verwacht je ongeveer te kunnen herbergen? groepen, of vooral solo reizigers(ivm met kamers bijv. ga je voor de zogehete dormitores of voor de 2-4 pers. kamers) of alleen tenten?

daarnaast: ook mijn ervaring is dat bikers er vaak ruig uitzien, en misschien wat ruiger zijn dan fietsers, maar immer relaxte lui. Zolang je hun normaal behandeld is het omgekeerde ook wel het geval meestal ;-)

Chris schreef:Wie weet beland ik dit jaar wel op deze bikers camping, moet het misschien toch maar proberen.
Is 100% meegevallen, kan het echt aanraden. Heel leuke kleine camping waar iedereen iedereen aanspreekt. Zeker de leukste stadscamping waar ik ooit stond.
Bikercamp