Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bijna compleet - Forum Wereldfietser

Bijna compleet

Zoooooooo, gisteren even bij Bever Sport langs geweest. Matje (een lange Therma Rest), grondzeil, rotspennen, brandertje (Pocket Rocket van MSR), pannensetje (anti-aanbak van Tefal), opvouwbare emmer van 10 liter en nog wat kleine hebbendingetjes gekocht.

Ik ben dus bijna compleet, alleen nog een paar mooie microfibre doeken kopen en dan daarna de grote opgaaf : aangezien ik met een aluminium racefiets (wel met 36-spaaks achterwiel) op pad ga, wil ik een karretje gaan gebruiken. Ik heb vier mogelijkheden :
Hondenkarretje lenen van een vriend (onder het motto "een kar is een kar") en nog even doorsparen;
Een BOB Yak (schijnt heel stabiel te rijden, maar is niet opvouwbaar en dus (????) moeilijk in de trein mee te nemen);
Een BoBo Carrier, een goedkoop alternatief voor de BOB en wel opvouwbaar en bij mijn FM met korting te bestellen; of
Een Radical Cyclone wat in feite een tas op wielen is en heel erg gemakkelijk te hanteren schijnt te zijn (In een test van OpPad kwam die zelfs als beste uit de bus).

Hmmz, moeilijk. Iemand ervaring/suggesties?

groetjes
:)
Ronald

Als die BoBo Carrier niet te duur is, kun je die prima gebruiken lijkt me.

Voldoet die niet (meer), dan kun je verder kijken. (Ibex, Yak, Koolstop, Radical, Ortlieb, VAUDE, etc.)

wij zijn uitgekomen op de radical omdat je die de trein mee kunt nemen...........Gekocht via marktplaats voor een prikkie......

Ik heb de door Challenge gemaakte voorloper van de Radical kar, en dat is ideaal. Juist bij een racefiets zou ik gaan voor een tweewieler. Die houdt zichzelf overeind, en oefent dus veel minder grote krachten uit op het frame. In het terrein volgt hij iets minder mooi dan een eenwieler als de Bob (valt nog erg mee overigens), maar dat doe je toch niet met een racefiets.
Wim
Een racefiets heuvelop duwen met een kar er achter is voor iedereen grappig, behalve het slachtoffer. Heb je een tripeltje?
m-gineering schreef:Een racefiets heuvelop duwen met een kar er achter is voor iedereen grappig, behalve het slachtoffer. Heb je een tripeltje?
Jazeker!

Ik denk dat ik voor de Radical ga, met als argument dat het makkelijker is in de trein en minder belastend voor de fiets (die overigens ook een achetrwiel heeft met 36 spaken).

Ronald

Niets is zo veranderlijk als ........... een Ronald :roll:

Ik ben toch maar gegaan voor het eenwielertje (de schaamteloze, doch opklapbare variant van de BOB Yak). Het opvouwen is van het niveau kind-kan-de-was-doen, het gaat allemaal met snelspannertjes. Wat geoefend met af- en aankoppelen en dat ging erg makkelijk. Het karretje volgde op trappen gewoon de fiets als die door een gootje heen werd geleid.

Ik kon me niet beheersen en heb even een uurtje een proefrondje gedaan. Het ging geweldig! Ik voelde wel altijd dat ik er iets achter had hangen, maar dat vind ik wel zo veilig. Het klimmen (Brienenoordbrug) was wat zwaarder, maarja : ik had hem beladen met tent, fietsslot, slaapzak en slaapmat, dus wel wat kilo's meegesleurd. Die moeite heb je denk ik ook met tassen? De combinatie is stabiel, ik heb een paar harde bochten gedaan en met losse handen fietsen kan ook :D Effect op de kruissnelheid was denk ik nog geen 5 km/uur

Ik ben er blij mee, in ieder geval! Alleen een ander bandje zou handig zijn.


Groeten Ronald

Nald schreef:Het klimmen (Brienenoordbrug) was wat zwaarder, maarja : ik had hem beladen met tent, fietsslot, slaapzak en slaapmat, dus wel wat kilo's meegesleurd. Die moeite heb je denk ik ook met tassen?
Het wordt er niet zwaarder op, alleen de effectieve snelheid gaat omlaag :wink:.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Nald schreef: Ik ben er blij mee, in ieder geval! Alleen een ander bandje zou handig zijn.


Groeten Ronald
Morgen vertek ik voor een week en test ik voor het eerst een Big Apple.

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Nald schreef:Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik heb er nu een week mee gefietst en heb na kunnen denken over de voor en nadelen.

Voordeel (t.o.v. de orginele):

- loopt lichter
- spoort beter (zakt minder diep weg in mul zand)
- dempt beter
- maakt minder geluid op glad asfalt
- ziet er bruut uit

nadeel:

- spatbord moest iets worden verbogen

Ik ben het meest te spreken over de goede demping en het feit dat de combinatie gewoon minder rolweerstand geeft.
Het oude bandje verdwijnt definitief in de prullenbak.

Oké, thanks!

Ik ben ook net terug van 6 dagen fietsen en vond het originele bandje ook niet lekker lopen en een hoop lawaai maken. De volgende tocht, wordt al eind mei, dus ook een nieuw bandje!

groetjes
Ronald