Additionally, paste this code immediately after the opening tag: dagtochten in West-Canada - Forum Wereldfietser

dagtochten in West-Canada

We gaan op vakantie in West-Canada met een camper en nemen de fietsen mee voor dagtochten of meerdaagse tochten met overnachting. Onze route is Calgary - Vancouver.

Op internet heb ik heel weinig kunnen vinden over dagtochten over verharde of gravelwegen. (we hebben een aanhangfiets bij ons en onze jongste van drie in in een achterzitje; dan is onverhard door het bos op z'n zachtst gezegd niet heel comfortabel). We zoeken dagtochten tussen de 30 en 60 km, zonder hoge passen.

Wie weet welke delen van de Kettle Valley Railway goed te doen zijn? Wie heeft er andere suggesties? We vinden het ook erg leuk om een twee- of driedaagse tocht te doen met hotelovernachtingen.
The Icefield Parkway is een van de mooiste fietsroutes ter wereld, het gaat van Calgary via Banff naar Jasper. Daar heb ik gefietst. De ene na de andere indrukwekkende vergezichten over bergen, bossen en meren zijn onvergetelijk en spectaculair 8) 8) 8) .
Tip: neem ook warme kleren mee, want zelfs op 15 juli (midden in de zomer) lag er sneeuw op 2100 meter hoogte. Kijk maar op deze drie foto's: www.mijnalbum.nl/Album=QWJDUIEE
De onderste foto staat als bureaublad op mijn PC. Hierna plaats ik nog een foto, door mij genomen nabij de Athabasca Gletsjer: www.mijnalbum.nl/Album=NXIR6QRE Op de voorgrond twee Russische fietsers die een paar dagen met me hebben meegereden. Indrukwekkend, he? Ik overnachtte in jeugdherbergen, vaak eenvoudige blokhutten, meestal staat er een op iedere 60 km. Daar moet je zelf een vuurtje stoken en water uit een beekje halen. Maar ik denk er nog vaak aan! Kijk voor de adressen op www.hihostels.ca/en/home.aspx

Wij hebben vorig jaar "met de camper" in Canada gefietst (4 volwassenen, 2 kinderen, 2 fietsen).
We hebben een paar stukken van de Kettle Valley gedaan. Deze lijken ons zeer ongeschikt om met aanhangwagen te fietsen. Ze zijn voor niet-mountainbikers ook al erg matig. Daarbij vaak veel bos dus weinig uitzicht en afwisseling.
Ice Field Parkway lijkt me goed te doen maar je moet heen en terug, er is geen rondje van 2 of 3 dagen te rijden.
Onderschat het probleem "beren" niet. Wij hebben er een stuk of 5 op 15 meter afstand gezien. Gewoon doorfietsen is het beste maar tja, het hangt erg af van je dapperheid.
Dit en ook vanwege bijna altijd matig wegdek op binnenwegen, vallen vrijwel alle backroads af.
We hebben wat gefietst tussen Creston en Nelson, bij Christina Lake en de Zuidkust van Vancouver Island.
Veel plezier!
Robertien en Wouter Bazen