Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bobike achterzitje met achtertassen? - Forum Wereldfietser

bobike achterzitje met achtertassen?

We gaan op vakantie in West-Canada met een camper en nemen de fietsen mee voor dagtochten of meerdaagse tochten met overnachting. Voor onze oudste van (bijna) 5 nemen we een aanhangfiets mee (Piccolo) en de jongste van 3 gaat in een achterzitje.

Voor de trip van en naar Schiphol en (van en naar de camper) is het heel handig als we achtertassen kunnen monteren in combinatie met het Bobike achterzitje. Dan kunnen we namelijk alles op de fiets meenemen!

Op het forum hebben we gevonden dat er wel voortassen gemonteerd kunnen worden, maar die zijn eigenlijk te klein voor ons. (dan wordt het een rugzak op de rug)

De vraag is of er iemand ervaring heeft met een verlengde bagagedrager, zodat onze Ortlieb fietstassen toch meekunnen? Of wordt dat te instabiel?

Dat zou ik niet doen (ik spreek uit ervaring). De combinatie kind plus zitje (ruim 5 kg voor het zitje) weegt al veel, voeg daar nog eens kleine tasjes bij en je bent weer tien kilo verder. Die kleine zo ver mogelijk naar voren geplaatste tasjes vervangen door grotere die verder naar achteren hangen, dat zou ik echt gevaarlijk vinden, zeker zonder voortassen. En met voortassen worden grote achtertassen gewoon te zwaar voor het doorsnee frame en het doorsnee achterwiel. Minder meenemen of een bagagekar is mijn antwoord.
Willem

Kijk op www.fietsenmetkinderen.info

Op het forum daar vind je de echte deskundigen

Ik heb ook zitten kijken naar een manier om de tassen en een stoeltje te kunnen monteren. Helaas lukt dat met de beste bedoelingen niet, afgezien van het gewicht dat je achterop hebt. Tel er bijvoorbeeld maar eens 15 kg dynamisch kindergewicht bij.

Als je tassen wilt kunnen monteren dan moeten de voetsteunen dusdanig ver naar voren dat ik daar met mijn maat 42 schoenen continu tegenaan kom.

Voor dagtochten gebruik ik dus de set-up met 2 lowriders, een stuurtas en een kind achterop. Mijn ervaring is dat dit voor een dagtocht meer dan voldoende is, zeker als je met twee fietsen onderweg bent.

gr

Sander
Ivo Pothof schreef:We gaan op vakantie in West-Canada met een camper en nemen de fietsen mee voor dagtochten of meerdaagse tochten met overnachting. Voor onze oudste van (bijna) 5 nemen we een aanhangfiets mee (Piccolo) en de jongste van 3 gaat in een achterzitje.

Voor de trip van en naar Schiphol en (van en naar de camper) is het heel handig als we achtertassen kunnen monteren in combinatie met het Bobike achterzitje. Dan kunnen we namelijk alles op de fiets meenemen!

Op het forum hebben we gevonden dat er wel voortassen gemonteerd kunnen worden, maar die zijn eigenlijk te klein voor ons. (dan wordt het een rugzak op de rug)

De vraag is of er iemand ervaring heeft met een verlengde bagagedrager, zodat onze Ortlieb fietstassen toch meekunnen? Of wordt dat te instabiel?
Als het er om gaat veel spullen mee te sleuren in het voor en na transport zou je aan een Radical aanhangertje kunnen denken

Afbeelding

Wij hebben de voorloper hiervan, en zo'n tweewieler is ideaal als je met kinderen veel moet meenemen.
Willem

op de site van fietsenmetkinderen hebben we een verslagje achtergelaten van onze fietstocht vorig jaar door de Canadese Rockies:
reisverhalen - de rest van de wereld - Johan en Willemien Treurniet.
We hadden zowel een bobike zitje als zo'n aanhanger, maar dan met ligfietsen. Kijk maar, als er nog vragen zijn over het fietsen daar, hoor of lees ik het wel.

Johan