Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe trein ik het beste in 1 dag naar Martigny of Chamonix? - Forum Wereldfietser

Hoe trein ik het beste in 1 dag naar Martigny of Chamonix?

Hallo,

Ik wil eind juni een week fietsen in Zwitserland/Frankrijk/Italie. Twee wat grotere plaatsen die ik aan doe zijn Martigny (Zwi) en Chamonix (Fra). Ik wil niet langer dan 1 dag onderweg zijn naar de bestemming. Ik denk erover om op een donderdag naar de Alpen toe te gaan, 6 of 7 dagen te fietsen, en op een do of vr weer terug te gaan.

Nu vroeg ik mij af wat de beste manier is om met de trein naar het startpunt te gaan:
- in Chamonix of Martigny beginnen?
- met een nachttrein (weining overstappen, maar duurt volgens mij wel lang) of de trein overdag (vaker overstappen, fiets mee onduidelijk, wel korter).

Wie o wie heeft dit eerder gedaan en kan mij vertellen wat het handigst is? Alvast heel erg bedankt!

Willem

City Night Line door Duitsland naar Zwitserland, en daarvandaan overdag naar een handig beginpunt. Dat lijkt mij veruit het handigst.
Willem

De DB heeft speciaal voor de voetbalfans een Europa Spezial Schweiz 8)
http://www.bahn.de/p/view/preise/intern ... zial.shtml

En op de treinreiswinkel vind je ook aanbiedingen naar Zwitserland:
http://www.treinreiswinkel.nl/aanbiedingen/99

Ha ha, mijn fiets komt heelhuids aan bij die voetbalfans (als die al meemag)? En ik kan slapen in de trein? (wat een vooroordelen, sorry)

Overigens goede suggesties, ik zal eea uitzoeken.

Heb ik toch nog een vraag:

Als ik de nachttrein neem, wat is dan aan comfort aan te bevelen?

(Mijn laatste nachtelijke treinreizen dateren van Interrail 15 jaar geleden. Dat was gewoon op de stoel. Dan gingen we bijv van Innsbruck naar Hamburg om campingkosten uit te sparen; als er maar een nachttrein was, maar dat terzijde.)

willem.megens schreef:Heb ik toch nog een vraag:

Als ik de nachttrein neem, wat is dan aan comfort aan te bevelen?

(Mijn laatste nachtelijke treinreizen dateren van Interrail 15 jaar geleden. Dat was gewoon op de stoel. Dan gingen we bijv van Innsbruck naar Hamburg om campingkosten uit te sparen; als er maar een nachttrein was, maar dat terzijde.)
Wat wil je en wat wil je er voor betalen? Je kunt kiezen uit:
een stoel;
zes couchettes in een coupe;
vier couchettes in een coupe;
en allerlei varianten met echte bedden tot zelf met een douche.

Ik vind zelf een ondercouchette in een coupe van vier mij al voldoende slaapcomfort bieden.

Als je om 21:02 uur in Utrecht op de CNL stapt, ben je de volgende morgen al in Martigny (na twee keer overstappen. De eerste keer 's morgens rond 7:00 uur in Basel).