Additionally, paste this code immediately after the opening tag: apparaatje dat signaal afgeeft, wie kent het? - Forum Wereldfietser

apparaatje dat signaal afgeeft, wie kent het?

beste wereldfietsers

Ik heb een vraag; ik heb gehoord van een apparaatje dat een signaal afgeeft waarmee je te traceren bent. (via een sateliet of zoiets)
Ik doe mijn moeder een groot plezier als ik zoiets mee neem, nu ik alleen ga fietsen.
ik heb het nog niet kunnen vinden op internet, kent iemand dit? (wel dat bandje dat een enorme herrie maakt als je het lostrekt van je pols)

alvast bedankt voor de moeite!

Google eens op gps tracking
Ik doe mijn moeder een groot plezier als ik zoiets mee neem
Ik hoop dat moeder ook een duit in het zakje doet........prijzig!
lola schreef:beste wereldfietsers

Ik heb een vraag; ik heb gehoord van een apparaatje dat een signaal afgeeft waarmee je te traceren bent. (via een sateliet of zoiets)
Ik doe mijn moeder een groot plezier als ik zoiets mee neem, nu ik alleen ga fietsen.
ik heb het nog niet kunnen vinden op internet, kent iemand dit? (wel dat bandje dat een enorme herrie maakt als je het lostrekt van je pols)

http://www.findmespot.com/home.aspx

en

"if a person--male or female--doesn't encounter an
unusual number of dangerous situations in their everyday life, they
don't encounter them on bike tours. You're still the same person and
still surrounded by pretty much the same kinds of people on tour or
at home.

You can also explain to your mother, that she doesn't need to
protect you. There are literally millions of other mothers just like
her, many of whom will see you every day and keep a special eye out
for your safely. They can't help being concerned any more than she
can. In this regard, cycling is the safest way for you to travel.
You get noticed by all the good folks out there who care about other
people. While you are on tour, instead of worrying about you, your
mother can keep the system going by watching out for other people's
daughters and sons who are bike touring.

Hier staat een aardige recensie, die wat meer duidelijkheid geeft. Mooie uitvinding. Marten, jij weet vast wel bij wie ik dit in de VS kan bestellen? Het bedrijf van jouw link verzendt niet naar Nederland.

http://www.gpsmagazine.com/2008/01/spot ... php?page=1

Er komen steeds meer track and trace systemen op de markt. Merendeel is natuurlijk voor andere toepassingen bedoeld dan het traceren van je fietsende dochter maar ze zouden er wel voor mis-/ gebruikt kunnen worden.
Bijvoorbeeld TomTom Work. Natuurlijk zijn het allemaal behoorlijk prijzige dingen en zit je ook nog eens aan abonnementen vast.

Eric Schuijt schreef:Marten, jij weet vast wel bij wie ik dit in de VS kan bestellen? Het bedrijf van jouw link verzendt niet naar Nederland.
[
Geen idee, persoonlijk ben ik meer van 1 ansichtkaart sturen op 6 week fietsen ;). Maar er staat een contactadres van een Poolse (?) juffrouw op het kantoor in Ierland op de site

Big Mother is waaaatching youououo :lol: :roll:

Whisky

Waarom geef je je moeder geen globale route? Onderweg bel je dan een keer per week om te vertellen waar je zit.

Ga je thuis ook met zo'n ding lopen Lola?
Ook thuis kan er een heleboel gebeuren...............
Vraag je moeder eens wat er nu xtra eng is aan een fietsvakantie t.o.v. bijvoorbeeld een avondje stappen.

Geniet van het fietsen !! :wink:

Blanche

ja, ja, het is wel mijn moeder
en ik vind het vervelend als ze geen oog dicht doet 5 weken lang, dus als dat (niet al te duur) is op te lossen, dan doe ik het graag.
alleen: dit is behoorlijk duur. zeker geen goedkoper alternatief?

lola schreef:ja, ja, het is wel mijn moeder
en ik vind het vervelend als ze geen oog dicht doet 5 weken lang, dus als dat (niet al te duur) is op te lossen, dan doe ik het graag.
alleen: dit is behoorlijk duur. zeker geen goedkoper alternatief?
Als je een mobieltje meeneemt kan ze je toch altijd bellen? Dat is toch veel nuttiger dan te weten dat je op 62 graden westerlengte en 3 minuten 10 seconden zit? Want dan weet ze nog niet hoe het met je is... Je kan wel ontvoerd zijn...
Stuur desnoods elke dag een sms met je verblijfplaats, dat geeft veel meer info, want dan weet ze dat alles goed met je is.
Overigens is een fietsvakantie niet gevaarlijker dan het dagelijks leven, maar dat is objectieve praat en het is wellicht moeilijk dat aan je moeder bij te brengen.

lola schreef:alleen: dit is behoorlijk duur. zeker geen goedkoper alternatief?
Jawel, samen met moeders op fietse! :lol:

ik neem mijn mobieltje ook mee, haar zorg: wat als mijn kuikentje ergens in een ravijn dondert en niemand weet 't? en hoe vinden ze haar dan? ik ga nl. alleen.

maar ik begrijp dat jullie moeders alleen vragen de deur goed achter je dicht te doen. :wink:

toch bedankt voor het meedenken en.. dat het dagelijks leven net onveilig is: die had ik al geprobeerd. (geen effect)

Als je moeder je vleugeltjes heeft gegeven mag ze verwachten dat je ze een keer uitslaat en wegvliegt...

In de tijd voor de mobiele telefoon (nou ja, je had wel van die accu's met een hoorn er aan) ging ik met de duim de wereld over en wist dat mijn ouders ongerust waren. Dan belde ik af en toe om te zeggen dat het goed met me ging. Nu kun je nog makkelijker bellen of sms-en. Maak hierover afspraken en stel haar gerust. En wat Blanche zegt: geef een globale route.

Kijk, er kan altijd wat gebeuren maar de kans is toch klein dat je onvindbaar bent. Wat je wel mee kunt nemen (gevoel van veiligheid) is een busje pepperspray.

De tovenaar schreef:
lola schreef:alleen: dit is behoorlijk duur. zeker geen goedkoper alternatief?
Jawel, samen met moeders op fietse! :lol:

:lol: Das een goeie....iedereen tevreden en blij :lol:
Lola, ben wel heel benieuwd wat je afspreekt met je moeder. En of ze blij is met de afspraken die je maakt.
lola schreef: Ik heb een vraag; ik heb gehoord van een apparaatje dat een signaal afgeeft waarmee je te traceren bent. (via een sateliet of zoiets)
Hoi Lola,

Mocht je moeder niet mee willen fietsen dan is dit misschien een oplossing :D
RonaldSp schreef:Fietstrips voortaan LIVE te volgen via internet
Vanaf nu is het via de website www.ttsm.com mogelijk om fietstrips via GPS en een mobiele telefoon LIVE te volgen vanachter de computer, tot op de seconde nauwkeurig. Een recreatieve fietstrip, een georganiseerde fietstocht of een fietsvakantie is hiermee LIVE te volgen via luchtfoto’s van Google Earth of, voor het eerst, via 3-D luchtfoto’s van Microsoft Virtual Earth.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7962

Maarja, ik zou gewoon lekker een mobieltje meenemen en er voor zorgen dat je moeder een beetje vertrouwen in je heeft. Bij mij stonden ze ook niet echt te springen (ik ging echter een beetje langer en verder op reis) maar na een gesprek was alles OK. Ik heb wel pepperspray gekocht maar dat was meer om mijn ouder gerust te stellen. Pepperspray is in Duitsland vrij verkrijgbaar.

Fiets de Wereld,
Whisky

Internetcafé's! Met een e-mail kun je vertellen waar je bent, waar je naartoe gaat, en wanneer je daar verwacht aan te komen. In Zuid-Amerika gaf ik dat ca. 3x per 2 weken aan. Voor de bewoondere wereld kan een SMS in dat geval ook goed werken (waarschijnlijk makkelijker en goedkoper in dat geval, dan een e-mail versturen).

M'n rekening wordt door m'n pa in de gaten gehouden. Als ik geen internet heb om te zorgen dat er genoeg op staat, hoef ik me geen zorgen te maken omdat hij sowieso zorgt dat er genoeg op staat. Anderzijds als er geen vreemde transacties hebben plaats gevonden (2x 500 euro binnen 3 weken ofzo) weet hij dat ik me niet in de nesten heb gewerkt. Als ik zelf iets verplaats, dan stuur ik hem ook gelijk een e-mail zodat hij weet dat ik het ben en hij zich nergens zorgen om hoeft te maken.
Bovendien als je zorgt dat er niet teveel in 1 keer op staat, kan er in het uiterste geval ook niet bijzonder veel verloren gaan.

Het rekening-gebeuren is dus nog een manier om elkaar gerust te stellen. Dat combinerend met een berichten-"service" werkt perfect!
whisky schreef:Big Mother is waaaatching youououo
:lol: :lol: :lol:

Lola, ik ken het wel, maar dat moet je de kop indrukken, anders blijft ze dit je hele leven doen! En de vraag is dan: wil je dat?

Mijn ma is er inmiddels aan gewend... vaak deed ik gewoon dingen en vertelde dat pas achteraf (liften naar Duitsland, bungy jumpen, vakantie boeken en dan pas zeggen...: ohja, ma, ik ga 9 maanden stage lopen in Venezuela! .. van dat soort dingen).

Ik zou een compromis sluiten en zeggen dat je zo af en toe een sms zal sturen om te laten weten waar je zit. Ik zou zeker geen vaste afspraken maken, want mocht je door bijv. het gebrek aan bereik, niet in staat zijn om te sms-en dan heeft ze Interpol al ingeschakeld voordat je het weet!

Sterkte ermee, maar bedenk goed, wat jij wilt...

Dat vond mijn peettante destijds nou ook :D

Ik moest bereikbaar zijn, voor het geval dat.
Stel je voor, volwassen kerel waar ze zich zorgen over gaat lopen maken.

"Je hebt toch wel een mobiele telefoon?" Nee die had ik anno 2003 niet. Vond ik eigenlijk ook helemaal niet nodig.
"Nou dan krijg je die van mij" Dus ik kreeg een Nokia 6310i in mijn handen gedrukt. Vervolgens heeft ze nooit gebeld als ik aan het fietsen was, wel als ik gewoon thuis ben. :wink:

Dus ja, een gegeven telefoon moet je niet in de bek kijken denk ik dan maar..
Maar volgens mij voldoet dat goed genoeg, tenslotte worden er ook mensen alleen maar via hun GSM opgespoord.
En misschien is het voor moederlief ook een mooie gelegenheid om te leren los te laten?

Robertjan schreef:Internetcafé's! Met een e-mail kun je vertellen waar je bent, waar je naartoe gaat, en wanneer je daar verwacht aan te komen. In Zuid-Amerika gaf ik dat ca. 3x per 2 weken aan. Voor de bewoondere wereld kan een SMS in dat geval ook goed werken (waarschijnlijk makkelijker en goedkoper in dat geval, dan een e-mail versturen).

M'n rekening wordt door m'n pa in de gaten gehouden. Als ik geen internet heb om te zorgen dat er genoeg op staat, hoef ik me geen zorgen te maken omdat hij sowieso zorgt dat er genoeg op staat. Anderzijds als er geen vreemde transacties hebben plaats gevonden (2x 500 euro binnen 3 weken ofzo) weet hij dat ik me niet in de nesten heb gewerkt. Als ik zelf iets verplaats, dan stuur ik hem ook gelijk een e-mail zodat hij weet dat ik het ben en hij zich nergens zorgen om hoeft te maken.
Bovendien als je zorgt dat er niet teveel in 1 keer op staat, kan er in het uiterste geval ook niet bijzonder veel verloren gaan.

Het rekening-gebeuren is dus nog een manier om elkaar gerust te stellen. Dat combinerend met een berichten-"service" werkt perfect!
Zo'n Pa wil ik ook.... zeker als hij er voor zorgt dat er maar steeds genoeg op de rekening blijft staan... :lol:

En verder is het natuurlijk ook zo dat je kunt zien waar iemand geld heeft opgenomen en wanneer dat was, dus als je moeder je niet "watched" dan doet de bank dat wel. :wink:

Franke schreef:...Nu kun je nog makkelijker bellen of sms-en. Maak hierover afspraken en stel haar gerust...
Je kan beter geen dag/uur afspreken, stel je hebt geen ontvangst dan maak je haar onnodig ongerust. Volgens mijn provider zou ik in Noorwegen kunnen bellen, bleek ik zelfs in Oslo geen bereik te hebben. Dus zelf als je denkt te kunnen bellen/sms-en is het niet altijd mogelijk.

Bij mij was mijn moeder de eerste keer ook ongerust, ik ging naar Denemarken voor een maand op de fiets. Ondertussen (meer dan 10 jaar later) kijkt ze er al niet meer van op als ik bvb. naar Ijsland of Albanie ga. En weet ze dat ik toch telkens weer terug thuis kom.

Maak misschien eens een proef-tocht van een paar dagen, neem alles mee wat je voor een grote tocht ook zou meenemen. Misschien is ze dan wat gerust gesteld tegen dat je voor de echte tocht vertrekt.