Additionally, paste this code immediately after the opening tag: platypus slurpzak - Forum Wereldfietser

platypus slurpzak

Ik heb gisteren zo'n waterzak van 2 liter gekocht. Deze pas mooi precies in het bovenvak van me achtertassen. Ik zit er misschien aan te denken om een extra gaatje in me achtertas te maken om de slang doorheen te leiden. De slang heeft nu namelijk een kleine omweg.

Nu vraag ik me ook af hoe je zo'n zak isoleerd. Ik neem aan dat als het warm is, dat de binnenkant van je fietstassen ook wel warm word en dat je dan warm water gaat drinken. Dacht er zelf aan om een paar vriestassen te verknippen en daarvan een zak te maken die er omheen kan.

Hoe lossen jullie dit op?

Hoi Joram,

Persoonlijk vind ik het wel fijn om af en toe ff af te stappen en dan een rust/drink moment te nemen. In het begin ging ik ook puur voor de kilometers en at ik ook onderweg op de fiets. Het continu ik kleine hoeveelheden drinken maakt je lichaam ook lui en naar mijn gevoel en ook minder gewend aan 'periodes van droogte'. Zelf heb ik een doorzichtige fles met doorzichtige vloeistof eventueel in een natte sok als het buiten warm is.

Maar om terug te komen op jouw vraag over de temperatuur in de tas. Het is opmerkelijk hoe koel het op sommige plekken in een tas kan blijven. Ik heb bijvoorbeeld altijd een chocolade reep mee en als ik die netjes aan de achterkant van mijn tas plaats blijft hij prima. Maar direct onder de stof kan de termperatuur inderdaad aardig oplopen. Reflecteren binnen de tas zal niet meer zo veel helpen issoleren nog wel. Folie aan de buitenkant van de tas zou wel een optie zijn.

Wouter
Joram schreef:Ik heb gisteren zo'n waterzak van 2 liter gekocht. Deze pas mooi precies in het bovenvak van me achtertassen. Nu vraag ik me ook af hoe je zo'n zak isoleerd.
Het bovenvak is juist niet het goede deel om het water koud te houden. Stop in het bovenvak je trui, die heb je toch over als het warm is.
Leon (drinks warm water uit de bidon, heel ouderwets, maar prima voor de maag)

Ik heb ook een keer gehoord dat lauw water beter is voor je lichaam dan koud water.
Ik zit trouwens met het zelfde als Joram want ik heb hem ook gekocht en we hebben ook de zelfde fietstassen

gr Ashwin

Toen ik die van mij kocht zat er een isolatie zak omheen. Van dat gele open schuim van 5mm dik (rondom) en aan de ene kant zilverfolie (kant die in de zon moet liggen). Als je een los omhulsel wil maken kun je hieraan denken. Dan kun je hem ook achterop de fiets vervoeren en hoeft hij niet in een fietstas.

Als je hem toch in een fietstas doet, doe dan zoals Wouter en Leon beschrijven, niet nabij een wand van de tas (onder, boven, links, recht, voor, achter) en ingepakt in wat kleding blijft het behoorlijk koel.