Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beveiliging (fiets/tassen) - Forum Wereldfietser

Beveiliging (fiets/tassen)

Mijn fiets (Santos) is klaar.
Maar is nu nog kaal.
Wat voor voor beveiliging is handig. Een kabelslot of ??
Moet ook nog tassen kopen. De ene (Vaude) heeft slotje, de ander (Ortlieb) een kabel.
Wat is handig? Of heeft iemand nog een tip ?

Voor sloten met geluidsalarm: www.lock-alarm.nl Ben tot nu toe in het bezit van mijn Santos gebleven. Veel succes!

met de ortlieb- kabeltjes kan je eigenlijk ook kiezen om de tas te sluiten. Als je dan langs elke kant een kabeltje zou monteren zou je zowel je tas kunnen sluiten als deze aan je fiets vastzetten.

Zo'n lockalarm (mini) heb ik, vind ik vooral handig om te gaan winkelen, zo kan ik een deel van mijn bagage bij de fiets achterlaten. Let wel dat je bij wegbergen hem niet vast steekt, want dan lopen de batterijen leeg.

Met de SL7 in het (verre) buitenland en NL en in de tent (tipi :roll:) in Nederland tot nog toe geen problemen gehad.

Zonder SL7 maar met een miniem staalkabeltje met cijferslotje (eigenlijk voor bagage) nog geen problemen gehad in Marokko, en geheel zonder slot staat m'n fiets nu nog prima in de schuur... Op de volgende reis gaat óf het flinterdunne staalkabeltje mee (wel lekker licht...!), óf een dikke ketting met discus-sluiting van Abus.

Fietstassen afhankelijk van het gevoel en het weer op de fiets, in de buitentent, of in de binnentent (dan met een slotje op de binnentent), en nog nooit iets gebeurd.

Maar je kunt natuurlijk pech hebben.

Van het merk Pro zijn er kleine kabelsloten met een cijferslot. Daarmee kun je je tassen op slot zetten. Iedere fietsenwinkel kan die slotjes bij Shimano bestellen.

Vaude of Ortliebtassen met een rolsluiting kun je extra aan de drager vastzetten door het lintje daaromheen te slaan. Dus het lintje dat je over de bovenkant van de tas doet. Mmmm, lastig om te beschrijven :lol:

Veel info over sloten zie
http://www.fietsersbond.nl/urlsearchres ... number=804

m.i. kun je de beveiliging minmiaal indelen in 2 benaderingen:
1. je wilt even wat doen maar bent in de buurt: dan lijkt me zo'n geluidsalarm goed
2. niet in de buurt, dus het slot of de ketting mag niet te mollen zijn. Zie de test: de Abus 801., mits goed bevestigd is normaliter met een betonschaar niet te kraken/door te knippen

methode 2 gaat overigens ook snel, dus biedt dit meer zekerheid dan 1.

Alle andere kabels: vergeet het maar, je knipt ze zo door.....
Het geluidsalarm, hmmmmm, met mijn kennis van elektronica zou ik met de d..... het zo kunnen faken.... volgens mij is er niet zoveel kennis voor nodig.... Ik zie nl niet snel een andere methode zoals het zou werken.

PS: Voor de verkeerde "meelezers" zet ik er niet neer wat ik precies bedoel....

Eric Schuijt schreef:Van het merk Pro zijn er kleine kabelsloten met een cijferslot. Daarmee kun je je tassen op slot zetten. Iedere fietsenwinkel kan die slotjes bij Shimano bestellen.

Vaude of Ortliebtassen met een rolsluiting kun je extra aan de drager vastzetten door het lintje daaromheen te slaan. Dus het lintje dat je over de bovenkant van de tas doet. Mmmm, lastig om te beschrijven :lol:
Eric, Kun je mij dat toch proberen uit te leggen. Ik denk dat je dat kunt want in reparatieboekjes kun je ook heel goed uitleggen. Maar wil je dat ook ?Gr,
Rob

Ik vermoed dat Eric bedoelt dat je de 25mm band ("smalle en dikke autogordel") die je over de rolsluiting vastmaakt met een gesp, om de bagagedrager heen kunt laten lopen. Als ik me het zo bedenk moet je ook de gesp achterlangs laten lopen.
Het is geen slot, maar zorgt wel voor vertraging. Zeker op je achterdrager als je daar ook een tas/zak op vast hebt liggen.

:D Dank je wel, dat moet het zijn. Rob