Zoals de vaste bezoekers van het forum misschien al weten, Lourdes we komen eraan! Maar voordat we 1 augustus op de fiets stappen moet er wel heel veel geregeld en aangeschaft worden. Ik denk niet dat dit mijn laatste fietsvakantie is, dus schaf maar liever meteen goed materiaal aan. Wat is beter, wat zijn de voor- nadelen van Ortlieb resp. Vaude of een ander merk. Jullie kunnen me vast weer een eind op weg helpen en mijn keus makkelijker maken In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.
Vaude achtertassen zijn van voren afgeschuind, Ortliebs zijn symmetrisch. Bij korte fietsen/korte dragers/grote voeten heeft O dus niet de voorkeur. Als je bakstenen vervoerd *) gaan Vaude's langer mee, met normale bagage weet ik het nietMarjan1 schreef:Zoals de vaste bezoekers van het forum misschien al weten, Lourdes we komen eraan! Maar voordat we 1 augustus op de fiets stappen moet er wel heel veel geregeld en aangeschaft worden. Ik denk niet dat dit mijn laatste fietsvakantie is, dus schaf maar liever meteen goed materiaal aan. Wat is beter, wat zijn de voor- nadelen van Ortlieb resp. Vaude of een ander merk. Jullie kunnen me vast weer een eind op weg helpen en mijn keus makkelijker maken In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.
*) Zo teste Tubus hun dragers