Additionally, paste this code immediately after the opening tag: een gps / garmin etrex - Forum Wereldfietser

een gps / garmin etrex

Ik kan van iemand voor 100euro een bijna nieuwe garmin etrex, is dat wat? Ik ben nog niet zo bekend in de gps wereld. Hoe kom ik aan kaarten en routes om op de gps te zetten?

Garmin Etrex is een verzamelnaam voor 5 verschillende types GPS van het merk Garmin. Deze modellen zijn standaard allemaal geladen met een basis kaart voor Europa. De informatie die de GPS je hiermee geeft bestaan voornamelijk uit de grotere (snel)wegen in Europa. Prima voor de auto, niets voor de fiets dus. De legend, Venture en Vista modellen kan je met behulp van extra sofware, een PC kabel en natuurlijk een PC voorzien van redelijk uitgebreide informatie (wegen, adressen) die wel heel goed te gebruiken zijn op de fiets. Behalve een boordcomputer heb je dan ook nog een prima navigatie systeem bij je. De prijs die je noemt is afhankelijk van het model dat je wil aanschaffen erg goedkoop. Wees er van overtuigd dat alles dus correct werkt.

wil ik dus routes gaan rijden dan kan ik dus beter een duurder model nemen nemen ipv de etrex? DIt is trouwens de goedkoopste etrex. Ik kan neem ik aan wel waitpoints in een etrex zetten, en de coordinaten zoek ik op via http://www.maporama.com ? Misschien een domme vraag: wat heb ik anders aan een gps?

Iedere GPS kan je precies vertellen waar je op dat moment bent. De manier waarop de GPS dit aan jou laat zien kan echter verschillen. Het maken van een waypoint ter plaatse, of vooraf kan ook op iedere GPS.
De meerwaarde van de duurdere modellen is behalve wat andere hebbedingen als b.v. hoogte meter, kompas dat je hem kan voorzien van extra software (lees kaarten). Hierdoor kan je vooraf op de PC een route uitzetten en die fietsen. Ook kan je achteraf b.v. zien wat je op je tocht hebt uitgespookt. Grootste nadeel hiervan is dat je de GPS daarvoor dus constant aan hebt staan. Afhankelijk van het model dat je hebt kan dit aardig batterijen vreten. Wat betreft de kaarten, zo'n beetje heel europa en de USA zijn goed vertegenwoordigd. Wil je naar exotischer oorden dan wordt het moelijker. Wel kan je via het internet aan programma's komen die het mogelijk maken om bestaande "papieren" kaarten toch te gebruiken samen met je GPS. Hierdoor kan je thuis toch al een route door b.v. de Sahara plannen...

Roberto Brugman schreef:Garmin Etrex is een verzamelnaam voor 5 verschillende types GPS van het merk Garmin. Deze modellen zijn standaard allemaal geladen met een basis kaart voor Europa.
Toch even verduidelijken dat de goedkoopste Etrex ("Etrex" zonder verdere toevoeging, het eerste, gele model) GEEN kaarten bevat, en dat deze ook NIET geladen kunnen worden.
Waypoints en tracks up- en downloaden gaat wel bij dit model.