Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Karrimor fietstassen - Forum Wereldfietser

Karrimor fietstassen

Tip:
Karrimor fietstassen worden al enkele jaren niet meer in Nederland verkocht. Ook aan reserveonderdelen is vrijwel niet meer te komen. Zijn je tassen stuk, gooi ze dan niet meteen weg. Een e-mailtje naar Karrimor in Engeland was voor mij voldoende om gratis een set nieuwe ophanghaken toegestuurd te krijgen!

Harry Wagenaar

Harry,

Is het misschien handig om gelijk het emailadres van Karrimore Engeland te vermelden in het forum?

Groeten,
Dennis

E-mail adres Karrimor:

rita.meller@karrimor.co.uk

Succes, groeten Harry

harry-fietsenaar schreef:E-mail adres Karrimor:

rita.meller@karrimor.co.uk

Succes, groeten Harry
Het email adres voor het bestellen van onderdelen van karrimor is gewijzigd in: info@lsr.gb.com

groet
Rinnert

De (under construction) website van Karrimor verwijst inderdaad naar het door Rinnert genoemde e-mail-adres voor reparaties. Ruim twee weken geleden heb ik via dat e-mail-adres nieuwe ophanghaken voor mijn Karrimor-fietstassen besteld. Ik moet mijn - verder nog niet echt versleten - fietstassen met een veter vastbinden, omdat ze anders van de drager springen.
Tot op heden geen enkele reactie gehad.
Weet iemand een andere mogelijkheid om aan ophanghaken voor Karrimor fietstassen te komen?

Gerd

Woon sinds kort in Den Haag, en heb hier een winkeltje gevonden waar ze wel karrimor verkopen! Was volgens mij op de Elandstraat.

Ongeveer een maand geleden heb ik bij Kemper inderdaad nog twee originele Karrimor tas elastieken gekocht. Volgens mij hebben ze er nog wel enkele op voorraad. Dit is het adres (Piet Heinstr. loopt parallel aan de Elandstr):

Kemper Vouw- en Ligfietsen
Piet Heinstraat 42
Den Haag
070-3459696

Voordat ik deze elastieken kocht heb ik zelf elastieken gemaakt: elastiekkoord gekocht bij een zeilsportzaak, haakjes bij de ijzerboer, en tie-wraps om de elastiek uiteinden aan elkaar vast te maken, werkt ook.

Henk.

Karrimor lijkt in stevige financiele problemen. Gaat het om de elastieken of om de metalen haken? Zulke elastieken zijn ook bij www.sjscycles.com te koop.
Wim

In mijn geval gaat het noch om elastieken, noch om ijzeren haken, maar om kunststof haken.

Gerd

Dat is dan een nieuwe generatie (mijn oude Karrimor tasen zijn bijna dertig jaar oud). Die hadden aan de bovenkant metalen haken die vast zaten aan de tas, maar makkelijk van je drager afschoten. Daarom zaten er halverwege lussen met elastieken aan (met daaraan weer een metalen haak) die je onder aan je begagedrager kon vastzetten. Een beetje dus als oudere Ortlieb tassen.
Wim

Zelf heb ik mijn Karrimorhaken (het relatief nieuwe opkliktype met de rode of blauwe 'sierstripjes', die er na een tijdje afvallen) een paar jaar geleden vervangen door haken van Vaude (het type met een hengsel ertussen, dat je snel van je drager kunt trekken). Van de oude Karimorhaken heb ik de bovenkant afgezaagd, zodat alleen het gedeelte overbleef dat aan de binnenkant van de ijzeren haakhouder op de tas zit; van de Vaudehaken heb ik de onderkant zo bijgevijld, dat deze aan de tegenoverliggende zijde in de gleuf van de ijzeren haakhouder passen. Vervolgens heb ik de Vaudehaken met schroeven aan de restanten van de Karrimorhaken vastgemaakt. Dit functioneert al tienduizenden kilometers en bevalt me beter dan de Karimorhaken ooit gedaan hebben.

Kees Swart

Door het uit de kast halen van mijn fietstassen ivm de Europese fietsreizenmarkt, afgelopen zondag, werd ik herinnerd aan mijn gebroken karrimor haakje. Dus vanochtend weer eens een mailtje gestuurd naar info@lsr.gb.com
waarop Karrimor schreef:
Good Morning
For a complete set of hooks and disclocks ie 4x hooks
and 2xdisclocks including post and packing it will be £15-00 stirling.

We can accept payment by cheque or by credit card.

If you wish to use credit card it would be best if you contact us by
telephone as we do not have a secure sight.

The telephone number is +441282 439109.

Best Regards
Rita Meller
Als alles goed gaat wordt het setje woensdag verzonden.....

rinnert&astrid schreef: Als alles goed gaat wordt het setje woensdag verzonden.....
........maar een aantal mailtjes later heb ik nog steeds niets onvangen :cry:

Op weg naar Canada brak een van mijn haakjes af van de Karrimors. Dit schijnt een bekend euvel te zijn bij de nieuwere haakjes. Vervolgens heb ik Ortlieb haakjes gekocht, omdat Karrimor volledig onbekend is in Canada.

Deze passen prima. De Ortlieb haakjes kan je bij de meeste buitensportzaken kopen.


groet

Luddo

Met dank aan Kees Swart - voor de suggestie - en de Vakantiefietser - voor het materiaal - heb ik mijn Karrimor-fietstassen inmiddels uitgerust met de ophanghaken van Vaude. Hopelijk gaan ze nu nog enkele jaren mee.

Gerd

Vraag van een zuinige Hollandse wereldfietser:
Wat waren de kosten?

Minder dan je denkt. Sorry Harry, meer kan ik deze keer niet zeggen.

Gerd

keesswart schreef:Zelf heb ik mijn Karrimorhaken een paar jaar geleden vervangen door haken van Vaude. Van de oude Karimorhaken heb ik de bovenkant afgezaagd, zodat alleen het gedeelte overbleef dat aan de binnenkant van de ijzeren haakhouder op de tas zit; van de Vaudehaken heb ik de onderkant zo bijgevijld, dat deze aan de tegenoverliggende zijde in de gleuf van de ijzeren haakhouder passen. Vervolgens heb ik de Vaudehaken met schroeven aan de restanten van de Karimorhaken vastgemaakt.
Op verzoek van andere trouwe karrimorgebruikers heb ik deze karrimor-vaude hakentruc nu met foto's op mijn website gezet: http://www.keesswart.nl/fietsreportages ... rhaken.htm

Hallo,

voor de liefhebber heb ik nog een aantal Karrimore haken van het oude type.


Afbeelding

Groetjes,
Frank
Ik heb twee Karrimor zijtassen (groen canvas) in 1977 gekocht en na 30 jaar gebruik ik ze nog steeds. De haken vind ik wel erg kort: een spoorwegovergang en de tassen schieten zo los van de bagagedrager. Een riem via de handbanden om de bagagedrager vastbinden. Eén keer een gebroken haak meegemaakt. Gewoon een 15 mm alumunium of koperen buis plat geslagen en gebogen tot een haak en vastschroeven maar en het is zeer sterk :wink: ! Als het regent: gewoon een grijze vuilniszak erover met de haken erdoor heen geprikt. Gegarandeerd waterdicht! In 1981 fietste ik in Polen 140 km op één dag in de stromende regen. M'n spullen waren na aankomst nog droog!