Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke remblokken voor magura hs33 - Forum Wereldfietser

welke remblokken voor magura hs33

Ìk heb een magura hs33 remsysteem waarvoor ik nieuwe remblokken wil aanschaffen.

Ik gebruik nu de grijze remblokken. Dit schijnen de keramische te zijn.
Deze remblokken heb ik van de winter gebruikt door weer en wind en zijn nu na 3000 km aardig versleten. Ik weet niet hoelang remblokken eigenlijk meegaan :?: Maar over remkracht in de regen heb ik geen klagen. Tot op heden gaat het prima.

Over een paar maanden wil ik in Frankrijk de groene weg naar het zuiden fietsen. Voor deze reis wil ik nieuwe remblokken op mijn fiets zetten. Hierbij is mijn belangrijkste eis: dat ze goed remmen in de bergen.

Op de site van Marco lees ik dat er 4 verschillende remblokken zijn. Ieder type remblok heeft een eigen kleur, te weten rood, grijs, groen en zwart
Welke dienen waarvoor? Ofwel wat kies ik?

Volgens de Magura site:

ZWART: standaard remblok voor alle gepolijste velgen
GRIJS: standaard remblok voor hartgeëloxeerde en keramische velgen.
GROEN: wedstrijd gerichte remblokken voor hartgeëloxeerde (zwart) en keramische (ceramic) velgen
ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen. Het beste remblok voor trial.

Groetjes,
Frank

Frank schreef:Volgens de Magura site:

ZWART: standaard remblok voor alle gepolijste velgen
GRIJS: standaard remblok voor hartgeëloxeerde en keramische velgen.
GROEN: wedstrijd gerichte remblokken voor hartgeëloxeerde (zwart) en keramische (ceramic) velgen
ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen. Het beste remblok voor trial.

Groetjes,
Frank
Frank,
Dank voor je antwoord. Ik heb naar aanleiding hiervan nog wat zitten googelen. Het verschil tussen de wedstrijdgeoriënteerde en de normale blokken is me nog niet duidelijk.

catemaron schreef:
Frank schreef:Volgens de Magura site:

ZWART: standaard remblok voor alle gepolijste velgen
GRIJS: standaard remblok voor hartgeëloxeerde en keramische velgen.
GROEN: wedstrijd gerichte remblokken voor hartgeëloxeerde (zwart) en keramische (ceramic) velgen
ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen. Het beste remblok voor trial.

Groetjes,
Frank
Frank,
Dank voor je antwoord. Ik heb naar aanleiding hiervan nog wat zitten googelen. Het verschil tussen de wedstrijdgeoriënteerde en de normale blokken is me nog niet duidelijk.
wedstrijd is een toverwoord, kun je 4 euro meer vragen ;)

De rode zijn Koolstop Salmon, gaan lang mee en zijn lief voor je velgen. Geen echt idee waarom ze met wedstrijd op de proppen komen, het is echt niet zo dat ze het pas doen na een opwarmronde
Ik heb een nieuwe velg gekocht, een CSS coated dit keer, dus loop ik ook tegen het reblokjes vraagstuk aan.

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen de verschillende kleuren?
Zwart/rood voor normale velgen, grijs/groes voor gecoat/keramisch, dat had ik begrepen, maar wat zijn de materiaaleigenschappen?

Is rood iets harder dan zwart, of vooral stijver? Zo lijkt het iig te voelen...
Groen weer iets harder dan grijs? En is grijs dan nog harder dan rood?
Iemand enig idee? :D
Ik gebruik tot volle tevredenheid de rode. Maar ik heb gewone velgen.
Wim
Wim schreef:Ik gebruik tot volle tevredenheid de rode. Maar ik heb gewone velgen.
Wim
Ook ik ben heel tevreden met de rode blokjes bij mijn (aluminium) Rigida Sputnik velgen.

Ik heb ook een keer met een setje zwarte blokjes gereden. De verschillen zijn niet erg groot: Ik had het idee dat de zwarte iets minder fel reageerden en eerder versleten waren (maar IJsland is natuurlijk ook anders dan zuid Europa in de zomer en als ik de kleuren net andersom gebruikt had had ik misschien gezegd dat de rode sneller slijten...).

Jan.
Ik ga die groene eens proberen. Eens kijken of die vlugger remmen bij regen. :)
BBB parts levert ook magura compatible blokken,
http://www.bbbparts.com/brakeshoes_bbs09.php

iemand daar ervaring mee?

ik had ze mee op vakantie als reserve maar niet nodig gehad.
- Zwart voor normale aluminium velgen. Lange levensduur.
- Grijs (keramisch) voor velgen met een keramische laag of CSS laag. Lange levensduur.
- Rood. Zachte remblokken voor race en wedstrijden. Hogere remkracht maar snellere slijtage.
- Groen, zachte blokken voor keramische of CSS velgen en race/wedstrijd omstandigheden. (snellere slijtage)

Aldus Bike4Travel.nl
- Zwart voor normale aluminium velgen. Lange levensduur.
- Rood. Zachte remblokken voor race en wedstrijden. Hogere remkracht maar snellere slijtage.
Bij mij gaan rode inserts juist veel langer mee dan zwarte.

Sjors
Hoe lang die blokken meegaan zal me worst wezen (tot nu toe allemaal lang). Wat me interesseert is dure slijtage aan de velg (en remkwaliteit).
Wim
catemaron schreef:.

Op de site van Marco lees ik dat er 4 verschillende remblokken zijn. Ieder type remblok heeft een eigen kleur, te weten rood, grijs, groen en zwart
Welke dienen waarvoor? Ofwel wat kies ik?
Ik neem aan dat je het hebt over Marco de Wit van Bike4Travel?
Waarom vraag je het hem zelf niet even. Wij hebben altijd goed advies gekregen.
We gebruiken trouwens de zwarte remblokken en die bevallen goed. Ze zijn voor alluminium velgen.
Wim schreef:Hoe lang die blokken meegaan zal me worst wezen (tot nu toe allemaal lang). Wat me interesseert is dure slijtage aan de velg (en remkwaliteit).
Wim
Dure slijtage? 'Originele' Magura blokken zijn anders ook knap aan de prijs! :shock: Daar wordt volgens mij vette winst op gemaakt. Waar ik nieuwsgierig naar ben: kan dat niet goedkoper? In Istanbul trof ik ooit blokjes voor € 2,50 per set. Die kwamen naar zeggen uit dezelfde fabriek als waar Magura ze laat maken. En ik moet zeggen, ik heb in de praktijk ook geen verschil gemerkt.