Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat zit er in een perfecte antilekband : lucht - rubber .... - Forum Wereldfietser

wat zit er in een perfecte antilekband : lucht - rubber ....

hallo mensen,

een raar vraagje misschien, maar ik ben op zoek naar een band die niet lek kan gaan. (het is van belang voor een fietsverhuur systeem)

vaak zie je dan dat dit soort banden worden uitgevoerd in compleet rubber. Een volle band (zoals we zeggen in belgie).

Probleem
1)het wegcomfort heeeeel laag is, je schokt letterlijk door elkaar
2)de wegligging werkelijk superslecht is: dit is zelfs gevaarlijk te noemen (op kasseien raak je soms de controle kwijt over de fiets, als er dan ook nog eens tramsporen liggen, dan is het helemaal niet leuk meer)
3)de efficientie is ook laag (te meer omdat je alle kanten op stuit)

een luchtband zou een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat deze makkelijk plat loopt, of deze niet altijd op de juiste druk staat.

zijn er andere oplossingen om een band te vullen ?

Zijn er bepaalde technologieen die aangeven wanneer een band te plat staat (bij wagens heb je dit reeds) maar misschien heeft iemand ooit daar al iets over gelezen bij fietesen??? (ik weet het , tis misschien ver gezocht, maar je weet maar nooit).

(ik dacht evenuteel aan tubeless met latex erin, wanneer er een gat zou geslagen worden, dat dit dan onmiddellijk gedicht wordt door de latex)

Werkt deze laatste optie ? wat jullie er ook maar van denken, laat maar komen.

groetjes fillemon

als het echt is om de duurzaamheid:

marathon plus van schwalbe. zwaar maar niet lek te krijgen.

ik heb ze op mijn geconverteerde stadsfiets en ze rijden zeer lekker.

al die vuldingen zijn volgens mij alleen maar een smurrie.

(Sorry ... lees nu net dat je dit al had gevonden :oops: )

OK, het is super amerikaans en super tell-sell achtig .... maar als het werkt zijn er met dit product geen lekke banden meer met behoud van comfort. Je maakt op deze manier je eigen foam binnenband. Misschien het proberen waard. (Als het werkt horen we dat natuurlijk graag)

http://www.notubes.com/support_movies.php

Wouter

Pathfinder_II schreef:(Sorry ... lees nu net dat je dit al had gevonden :oops: )

OK, het is super amerikaans en super tell-sell achtig .... maar als het werkt zijn er met dit product geen lekke banden meer met behoud van comfort. Je maakt op deze manier je eigen foam binnenband. Misschien het proberen waard. (Als het werkt horen we dat natuurlijk graag)

http://www.notubes.com/support_movies.php

Wouter
Die latex oplossingen werken alleen bij kleine gaatjes, rij je een grote scheur dan zit de hele fiets onder de groene smurrie ;) Afhankelijk van de temperatuur kan het mengsel met een paar maanden uitgewerkt zijn.

Je kunt het ook in binnenbanden toepassen. Slime zie je in goathead/cactus county Schwalbe heeft Doc blue, en Tufo had ook altijd wat. Op het web vindt je ook wel recepten voor latex en ammonia
fillemon schreef:Zijn er bepaalde technologieen die aangeven wanneer een band te plat staat (bij wagens heb je dit reeds) maar misschien heeft iemand ooit daar al iets over gelezen bij fietesen??? (ik weet het , tis misschien ver gezocht, maar je weet maar nooit).
Afbeelding
Multicycle had ze ooit op de fietsen zitten (misschien nog steeds wel), te koop in verschillende drukvarianten. Weet niet of deze dingen zelf bijdragen aan het 'leeglopen' van de band.

Een band op spanning gaat minder snel lek. Latex biba's gaan ook minder snel lek omdat latex veel flexibeler is. Heeft ook een hogere permeabiliteit, dus loopt sneller leeg.

hartelijk dank voor de reacties mensen,

ik denkt dat latex teveel werk is,
het is niet voor een paar fietsen, nope het is voor een enorm aantal fietsen(duizenden) en het onderhoud moet uitvoerbaar zijn, die latex, als dat mis gaat is het enorme smurie. als je iemand moet betalen om elke keer die smurie op te kuisen, lijkt me niet haalbaar.

in alle geval reeds bedankt voor de reacties, en misschien komen er nog ?
merci

In het zuiden van de USA (New Mexico, Arizona) kon je binnenbanden kopen waarvan het loopvlak extra dik was, ongeveer 3 á 4 mm. Jammer genoeg waren ze niet verkrijgbaar in een maat die in mijn Big Apples paste. Gevolg: tien lekke banden.

Gerd

mm, dat is idd niet slecht, een dikkere onderband, kan idd al veel doen.

daaronder zo een kevlar lint

en daarboven een marathon plus.

als je dan nog plat gaat, tja dan moeten de goden je hebben

Torching Vark, kan je even vertellen waar je dat gevonden hebt, heb proberen te googlen met zoektermen maar niets gevonden

merci

Had puur op afbeelding gezocht: "air checker"

Even voor je gekeken en 't is in het Nederlands inderdaad lastiger te vinden dan ik dacht....

Misschien moet je ff bellen met Multicycle, ik weet zeker dat die ze 3 jaar terug op de prijs/accessoirelijst hadden staan!

Bij Batavus zeggen ze die dingen op een bepaalde range fietsen te gebruiken. Ga naar de site en tik 'spanningsmeter' in het zoekveld linksboven. Heb ook wel op sites gezien dat ze los verkocht werden. Bovendien moet jij voor die aantallen toch een leuke deal kunnen maken...