Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zijn er verschillen tussen een Koga WT en Signature frame - Forum Wereldfietser

zijn er verschillen tussen een Koga WT en Signature frame

Hallo kenners van zaken.

Een van onze frames (Koga WT) is dermate beschadigd dat we een nieuw frame gaan krijgen van de verzekering. We hebben de keus uit een model 2009, daar is nog niks van bekend, maar Koga heeft geen frames meer beschikbaar en we zullen dan tot augustus moeten wachten. We kunnen, wel direct leverbaar, een Signature frame krijgen. Het beschadigde frame is uit de serie 2005 en daar kan ik geen maten van vinden op de site van Koga. Wel kan ik de maten vinden van de Signature 26" herenmodel.
Maar vergelijken is wel moeilijk zonder de maten van 2005.

Zijn er fietsers die inmiddels deze twee frames bereden hebben en wat kunnen vertellen over het rijgedrag t.o.v. elkaar, er vanuit gaande dat het twee keer dezelfde maat is. Mogelijk heeft iemand wel de maten beschikbaar van het model 2005, ik zou ze dan graag willen hebben.

Zijn er nog andere specifieken verschillen, zoals draadgaatjes om e.e.a. aan te bevestigen (bidons enz.)

Alvast hartelijke dank

Hans Stalpers

Misschien geeft dit draadje een beeld en antwoord.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =signature
dermate beschadigd dat we een nieuw frame gaan krijgen van de verzekering
Een nieuw frame van de verzekering?
Ik heb geen info mbt de soort verzekering enz. In 2006 werden wij overvallen in Perú. De WT 2005 waarvan het frame ook beschadigd was, werd financieel totall los verklaard vanwege het feit dat het opbouwen (dus incl. arbeidsloon) van de fiets de dagwaarde overtrof. Het was binnren 1 jaar na aankoop dus we kregen daarvoor een nieuwe fiets. Fijn en jammer want de 2005 serie was Dark titanium brush van kleur. Overigens is na 2006 het frame en naven geschikt gemaakt voor schijfrembevestiging.

Het 2006 model en daarna heeft trouwens wel een slope frame (net als de signature). Ik heb ze op onze site naast elkaar staan.

http://www.2bike4kids.com/?id=13&sid=4&menu=46

Rijgedrag: Heb ik niet veel verschil in gemerkt.

Voor zover ik heb begrepen is het stuurgedrag gelijk. Maar daar kan Eric je meer van vertellen. Wat volgens mij wel is veranderd is het balhoofd, dat is, in elk geval dit jaar, geïntegreerd geworden. Of het allemaal dan nog past betwijfel ik.

Dag Hans,

ergens anders op dit forum heb ik al iets daarover geschreven. Ook al zijn de frames anders, het stuurgedrag is exact gelijk. Ik heb jaren op de WT gereden en sinds twee jaar op de Signature (alleen dan met Rohloff naaf).

Meestal duurt het een paar honderd kilometer voordat ik op een nieuwe fiets al neuspeuterend met 1 hand een bocht in kan sturen. Maar bij de Signature was dat al meteen het geval. Ook als ik soms nog op mijn oude WT rijd, valt mij op dat het stuurgedrag hetzelfde is.

By the way: dat neuspeuteren gebruik ik alleen maar als voorbeeld hoor :lol: :lol:
hans stalpers schreef:Hallo kenners van zaken.

Een van onze frames (Koga WT) is dermate beschadigd dat we een nieuw frame gaan krijgen van de verzekering. We hebben de keus uit een model 2009, daar is nog niks van bekend, maar Koga heeft geen frames meer beschikbaar en we zullen dan tot augustus moeten wachten. We kunnen, wel direct leverbaar, een Signature frame krijgen. Het beschadigde frame is uit de serie 2005 en daar kan ik geen maten van vinden op de site van Koga. Wel kan ik de maten vinden van de Signature 26" herenmodel.
Maar vergelijken is wel moeilijk zonder de maten van 2005.

Zijn er fietsers die inmiddels deze twee frames bereden hebben en wat kunnen vertellen over het rijgedrag t.o.v. elkaar, er vanuit gaande dat het twee keer dezelfde maat is. Mogelijk heeft iemand wel de maten beschikbaar van het model 2005, ik zou ze dan graag willen hebben.

Zijn er nog andere specifieken verschillen, zoals draadgaatjes om e.e.a. aan te bevestigen (bidons enz.)

Alvast hartelijke dank

Hans Stalpers
bidongaatjes zijn altijd standaard (m5, 2'5" uit elkaar) .

Waar je bij het overzetten van oude componenten op een nieuwe frame op moet letten:
zadelpendiameter
klembanddiameter van de voorderailleur (zeker bij de overgang v staal naar alu)
kabelloop voor de voorderailleur: bottompull vs toppull
bevestiging stuur: nieuw frame is ongetwijfeld ahead, maar had je dat al?, diameter stuurbuis

Ik neem hierbij aan dat bij het nieuwe frame ook een meegelakte voorvork hoort
Wielen, trapas en remmen zou geen probleem moeten zijn

Maar als je van de verzekering een nieuw frame krijgt, dan hoort daar toch ook bij dat de spullen op kosten van de verzekering worden overgezet, en dat je eventueel een nieuwe voorderailleur krijgt? Of heb je in werkelijheid een bedrag gekregen waarvoor je het nu probeert rond te krijgen?
Wim

Tot zover bedankt voor jullie antwoorden.

Eric, ik had inderdaad je eerdere draadje al gelezen maar dacht dat je ook nog iets anders te binnen zou schieten. Dus over de geometrie hoef ik me geen zorgen te maken.

Marten en Wim, het is inderdaad verzekeringswerk en mijn fietsenman heeft ook bij de verzekering de ombouw geclaimd (dat is trouwens normaal)
Ik ga er van uit dat de vork ook nieuw zal zijn maar ga dat nog even informeren (goeie tip trouwens). Voor de rest moet het natuurlijk wel allemaal passen maar daar heb ik wel vertrouwen in omdat mijn fietsenman ook technisch goed in elkaar zit en dat soort zaken op een rijtje heeft, gelukkig wel toch?

Nogmaals bedankt en fiets ze

Hans Stalpers

Hans, die 2005 WT heeft geen Ahead. Dus zoals ik al zei: let op dat balhoofd.

Ok, dank je, ik zal het in de gaten houden

vriendelijke groet Hans Stalpers

dermate beschadigd dat we een nieuw frame gaan krijgen van de verzekering
Een nieuw frame van de verzekering?
Ik heb geen info mbt de soort verzekering enz. In 2006 werden wij overvallen in Perú. De WT 2005 waarvan het frame ook beschadigd was, werd financieel totall los verklaard vanwege het feit dat het opbouwen (dus incl. arbeidsloon) van de fiets de dagwaarde overtrof. Het was binnren 1 jaar na aankoop dus we kregen daarvoor een nieuwe fiets. Fijn en jammer want de 2005 serie was Dark titanium brush van kleur. Overigens is na 2006 het frame en naven geschikt gemaakt voor schijfrembevestiging.

Het 2006 model en daarna heeft trouwens wel een slope frame (net als de signature). Ik heb ze op onze site naast elkaar staan.

http://www.2bike4kids.com/?id=13&sid=4&menu=46

Rijgedrag: Heb ik niet veel verschil in gemerkt.