Additionally, paste this code immediately after the opening tag: B17 of flyer - Forum Wereldfietser

B17 of flyer

Hallo allemaal,

ik weet dat er al redelijk veel brooks onderwerpen zijn maar kon er gen vinden die de nuance die ik zoek beschreef.

Ik heb op mijn fiets nu een b67, en ben er tevreden over.(met een rotzadelpen die steeds achterover kantelt... TRUVATIV afblijven...)

Nu heb ik op de pasfiets bij vittorio op een B17 gezeten en vond deze fijner zitten.

nu vroeg ik mij af of ik niet beter de flyer nam op mn nieuwe fiets gezien ik geen verende zadelpen neem, en de vering in de b67 wel fijn vind.

dus:

B17 of flyer op een ongeveerde reisfiets met 2,25 marathon xr's of 2,15 big apples?
maw. krijg ik een houten reet met de b17 of merk je het verschil niet?

bedankt,

Thomas

Ik heb op mijn reisfiets een Conquest, dus net als de Flyer geveerd, maar iets smaller (maar ik heb dan ook een racestuur). Ik heb hier allerlei Brooks zadels liggen, en ik kon kiezen dus. Voor op deze fiets is de vering toch wel welkom. Op mijn brevetachtige fiets heb ik een team pro zonder vering. Ik heb die Conquest daar ook wel op gehad, maar dat vond ik voor zo'n snelle fiets toch te weinig strak aanvoelen (en het frame van die fiets is soepel genoeg). Op onze tandem zat ik meer rechtop, met een recht stuur, en had ik een Flyer. Ik heb die Flyer ook op mijn reisfiets met racestuur geprobeerd, maar vond hem dan voor mij te breed.
Wim

wel mn stuur komt 4 cm boven het zadel uit normaal gezien, en ik vond de b17 wel lekker zitten. Het wordt dus wss een flyer.


bedankt voor de zeer verhelderende uitleg.

Ik heb een B-17 op mijn KOGA zitten. Deze zit super, ik mis de vering niet echt. Het is een kwestie van proberen. Voor op de racefiets heb ik bijvoorbeeld een Flite titanium Carbon van 99 gr. Dit is alleen een dekje van keihard carbon. Deze is goed voor het doel, ik zou er echter geen 8 uur achtereen op moeten zitten. Krijg je een houten kont van :D