Twee jaar geleden zijn mijn vrouw en ik voor het eerst wezen fietsen in de omgeving van Winterswijk en Aalten. Wij zijn gestart in het Duitse stadje Vreden(schuin onder Haaksbergen/Enschede). Het was kil en behalve het eerste stukje, vanaf de grens langs vennen ten oosten van Winterswijk, viel de route ons tegen vanwege de vele kruisingen met (auto)wegen. In het algemeen viel ons de route, alsmede de omgeving, wat tegen. Door zo'n tegenvallend beeld van een bepaalde omgeving is het niet uitnodigend een tweede keer naar zo'n regio te gaan. Toch heb ik twijfels: we hebben immers slechts een indruk gekregen van dat deel van de omgeving, waar wij gefietst hebben. Het is helemaal niet gezegd dat er ook routes zijn rondom Winterswijk die niet mooier zijn. Even voor de goede orde: we zijn van Vreden naar de grens met Nederland en vervolgens langs vennen aan de oostflank van Winterswijk, richting Aalten gegaan. We zijn als het ware met een boog van 10 km van Winterswijk om die plaats gereden. We zijn nagenoeg rondom gereden. We legden zo'n 75km af. Wat is uw opinie over zo'n eerste beeld dat blijft hangen en niet uitnodigt voor een tweede tocht?
Als je twijfelt en je wilt niet twijfelen: ga er dan nog eens kijken.
Als je twijfelt en je wilt blijven twijfelen: ga er nooit meer heen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor opinie ik hierover zou moeten hebben. Een ervaring is altijd gerelateerd aan persoon, tijd, plaats, omstandigheden, kennis, ervaring. Meer dan voldoende factoren dus die kunnen veranderen bij een volgend bezoek. Natuurlijk zullen er mensen gaan reageren die aangeven dat het hier wel/niet mooi is. Maar eerlijk gezegd is dat meer voor een deel relevant. Het gaat erom wat jij ervan vindt en daar kom je alleen maar achter door met een open blik op pad te gaan.
Laat weten wat je 2e ervaring is.....