Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanpak auto probleem - Forum Wereldfietser

Aanpak auto probleem

Dag mede fietsers, ik zat laatst op de fiets voor de zoveelste keer aan de vele auto's te ergeren toen ik moest denken aan een artikel wat laatst in de krant stond van iemand die zat te klagen over dat er zulke grote subsidies op milieuvriendelijke (aanpassingen in) auto's worden gegeven terwijl de fietsen alleen maar duurder worden. Daarom besloot ik om mijn frustraties maar op te schrijven en deze op te sturen aan de minister van verkeer en waterstaat.
Inmiddels heb ik onderstaande brief gemaild, graag jullie reactie hierop.
(sorry dat hij zo lang is en misschien wat overdreven overkomt maar het moest er even uit :P )

Geachte Mr. Eurlings,

Ik ben een 19 jarige student en ondanks dat ik een rijbewijs en een Ov-kaart heb fiets ik iedere dag ongeveer 40 kilometer op en neer naar school en hierbij erger ik me steeds meer aan de hoeveelheid auto’s op de weg en de uitlaatgassen hiervan terwijl dit in mijn ogen voor het overgrote deel onnodig is.
Zo werd er volgens het CBR in 2005 gemiddeld per persoon 32,2km per dag afgelegd en werd voor maar 10% hiervan de fiets of de benenwagen gebruikt wat dus betekend dat de overige 90% werd gedaan met een gemotoriseerd en dus milieuvervuilend voertuig.
Ook rijden automobilisten vaker en ook verder met een steeds zwaardere auto.
Om de milieubelasting hiervan te verminderen worden milieuvriendelijke auto’s gesubsidieerd en dit is opzich een zeer goede zaak. Helaas wordt de fietser hier in mijn ogen nog te vaak vergeten en ik ben van mening dat de subsidies en de aandacht meer uit zou moeten gaan naar het overhalen van mensen om te gaan fietsen in plaats van het in minder vervuilende auto’s te gaan rijden.