Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van siberië naar alaska - Forum Wereldfietser

Van siberië naar alaska

Als onderdeeltje van een bepaalde reis had ik graag eens gepolst naar de meest gebruikte/veiligste/goedkoopste/avontuurlijkste/... manier om van siberië naar alaska te gaan, kernwoorden zijn 'fiets' en 'kamperen'
geen comfortbehoefte, gewoon het bikkelharde ontdekken van niet-platgelopen delen op deze wereldbol.

de staat Chukotka in het noordoosten van Siberie zou verboden terrein zijn, ofwel met erg dure permits toegankelijk zijn, iemand ervaring of richtprijzen?
en wat (welke stad/luchthavens) lijken jullie het beste om de beringenstraat over te steken?

alvast bedankt voor de kennis of opzoekingswerk.

groeten!
chameleonstudios schreef:Als onderdeeltje van een bepaalde reis had ik graag eens gepolst naar de meest gebruikte/veiligste/goedkoopste/avontuurlijkste/... manier om van siberië naar alaska te gaan, kernwoorden zijn 'fiets' en 'kamperen'
geen comfortbehoefte, gewoon het bikkelharde ontdekken van niet-platgelopen delen op deze wereldbol.

de staat Chukotka in het noordoosten van Siberie zou verboden terrein zijn, ofwel met erg dure permits toegankelijk zijn, iemand ervaring of richtprijzen?
en wat (welke stad/luchthavens) lijken jullie het beste om de beringenstraat over te steken?

alvast bedankt voor de kennis of opzoekingswerk.

Marco Geurts was ooit van plan om met een speciale fiets over het bevroren water van Siberie naar Alaska te fietsen. Helaas is hij nooit zover in Siberie gekomen en moest hij door herhaalde pech na diverse pogingen zijn plannen opgeven.

groeten!
bert sitters schreef:Marco Geurts was ooit van plan om met een speciale fiets over het bevroren water van Siberie naar Alaska te fietsen. Helaas is hij nooit zover in Siberie gekomen en moest hij door herhaalde pech na diverse pogingen zijn plannen opgeven.
{Hé Bert je kwoot fout!}
Wat heet ver? Ik vind dat Marco heel erg ver in Siberië is gekomen, alleen was het zo datgeen wat hij wilde in de gegeven omstandigheden een monsterlijke uitdaging bleek. Daarbij ben er nog steeds niet uit of de absurde reeks tegenslagen die hem beletten verder te gaan veroorzaakt werden door een duiveltje of door een beschermengel.
Googelend op 'Marco Geurts' is wel wat info te vinden overigens.
Groet,
Leon
Leon schreef:
bert sitters schreef:Marco Geurts was ooit van plan om met een speciale fiets over het bevroren water van Siberie naar Alaska te fietsen. Helaas is hij nooit zover in Siberie gekomen en moest hij door herhaalde pech na diverse pogingen zijn plannen opgeven.
{Hé Bert je kwoot fout!}
Wat heet ver? Ik vind dat Marco heel erg ver in Siberië is gekomen, alleen was het zo datgeen wat hij wilde in de gegeven omstandigheden een monsterlijke uitdaging bleek. Daarbij ben er nog steeds niet uit of de absurde reeks tegenslagen die hem beletten verder te gaan veroorzaakt werden door een duiveltje of door een beschermengel.
Googelend op 'Marco Geurts' is wel wat info te vinden overigens.
Groet,
Leon
Leon, is deze quote wel goed? Jouw vraag:"Wat het ver?" Mijn antwoord: "Niet zover om bij het bevroren water tussen Siberie en Alaska te komen."

Zoek eens op de "long way round" met Ewan McGregor en Charlie Boorman, die doen het op de plof, van Londen naar New York, erg inspirerend en een mooie dvd!

hey, alvast bedankt tot nu toe, ik heb het beiden al eens bekeken, lijkt me al een goeie start om te beginnen zoeken.
meer tips zijn nog steeds welkom, vooral dan ivm de permit die je al dan niet nodig hebt om die staat in te komen.
of over de luchthaven in siberie die dichtst bij de beringstraat ligt, in Alaska zal dat wss fairchild worden.