Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pletscher en lakschade? - Forum Wereldfietser

Pletscher en lakschade?

Ik heb kort geleden de bekende ESGE Pletscher Multi achterstandaard aangeschaft, omdat mijn fiets toch wel erg instabiel blijkt op zijn gewone trapas-standaard als er zware achtertassen op zitten. Maar nu ik zie hoe die standaard vast komt te zitten ben ik wat minder enthousiast: ik heb het gevoel dat ik de lak van mijn frame schraap als ik die klemmen monteer.

Op Pletscher's website staat de handleiding. De liggende achtervork klem je tussen de standaard en het plaatje rechts, en de staande klem je tussen die twee schuine stukjes op het middelste plaatje. Maar als je die dingen aandraait is het toch alsof je je frame met een grote tang vastgrijpt, en de lak kapotknijpt? Is hier iets tegen te doen, bijvoorbeeld iets ertussen stoppen? Of zie ik nou een probleem dat er niet is?

zelf plak ik er gewoon een stukje ouderwetsch katoen stuurlint op de achtervork, op die manier beschadig je de lak nyet. Doe ik ook met andere klemmen die ik erop monteer.

Je zou ook een stukje duct-tape oid kunnen gebruiken.

Succes

Bas

Bedankt voor je antwoord, ik zat zelf ook al aan zoiets te denken, maar het lijkt me zo raar dat ze daar bij Pletscher zelf niet aan gedacht hebben. Andere dingen die je om framebuizen klemt zijn immers of zelf van plastic, of er zit een plastic ring tussen het metaal en de buis.
Grover schreef: ik heb het gevoel dat ik de lak van mijn frame schraap als ik die klemmen monteer.

Is hier iets tegen te doen, bijvoorbeeld iets ertussen stoppen? Of zie ik nou een probleem dat er niet is?
Dat "probleem" zag ik ook en ik los het op door een stuk binnenband om de buis te doen en deze vervolgens te fixeren met een stukje duct tape.

yep, de vorige versies kwamen met 2 kunststof pas stukjes voor rond de vorkbuizen maar dat systeem was ook niet heel erg heilig...

Bas

Heb ook een keer zo'n Pletcher ding gekocht, gemonteerd en onmiddellijk er weer eraf gehaald en weer naar de winkel gebracht wegens te lelijk. Het is een groot onding en het knijpt inderdaad je frame kapot. Ik heb liever zo'n eenvoudig, onopvallend standaardje dat je vlak achter de BB hangt.
Grover schreef:Ik heb kort geleden de bekende ESGE Pletscher Multi achterstandaard aangeschaft, omdat mijn fiets toch wel erg instabiel blijkt op zijn gewone trapas-standaard als er zware achtertassen op zitten. Maar nu ik zie hoe die standaard vast komt te zitten ben ik wat minder enthousiast: ik heb het gevoel dat ik de lak van mijn frame schraap als ik die klemmen monteer.

Op Pletscher's website staat de handleiding. De liggende achtervork klem je tussen de standaard en het plaatje rechts, en de staande klem je tussen die twee schuine stukjes op het middelste plaatje. Maar als je die dingen aandraait is het toch alsof je je frame met een grote tang vastgrijpt, en de lak kapotknijpt? Is hier iets tegen te doen, bijvoorbeeld iets ertussen stoppen? Of zie ik nou een probleem dat er niet is?
Je ziet het wel goed, het beschadigd inderdaad je lak en als het tegen zit heb je nog een deuk ook in je achterbuis.
En ik heb hem ook bevestigd met een stuk binnenband tussen de buis en de standaard maar dan van een autobinnenband deze zijn een stuk dikker en vergeet ook niet om bij de omhooggaande buis een stuk binnenband te doen want hier word hij ook kaal.
En ik heb het zogedaan om de buisen heen en aan elkaar vastplakken met selution.