dag mensen, een vriend van me wil een nieuwe fiets, ikzelf heb vroeger nog wat kilometers gevreten, en wacht op de dag dat ik opnieuw lekker veel mag gaan malen. op dit moment woon ik in brussel en heb geen garage om mijn splinternieuwe snel safari in te parkeren, dus doe ik het op een oud (goed lopend) kreng.
maar soit.
de man wil een fiets om elke dag woon werk ver keer met te doen, zo'n 16km heen en terug, niet veel dus, maar hij geeft een wagen op en gaat dat dus de volgende 20 jaar nog doen. daarnaast fietst de man ook recreatief wel heel graag. en misschien zou hij eens een fietsvakantie willen doen; dus eigenlijk moet het een deftige fiets worden die meekan met de betere.
aangezien zijn budget groot genoeg is, en de werkgeven kilometervergoeding geeft, zou hij voor iets degelijks gaan;
ik heb zelf een snel 28";
ik adviseer de man, een T-400 (toch een aantal vragen)
de rohloff: heeft slechts 32 spaken. ik vind dat wat weinig voor een 28" wiel, voor een 26 lijkt me dat okee. Hoe ver zit ik met deze gedachte fout ?
er zit een son op: dat is werkelijk fantastisch.
er zit hs 33 op: dat is werkelijk fantastisch.
ik dacht eerst een t-300 nexus 8 aan te schaffen voor hem, (kost 900 euro in plaats van 2000).
deze heeft 28 inch wielen, en een nexus 8, shimano V brakes.
ik hoor heeeel veel goed over rohloff, maar mijn broer heeft met zijn nexus 7 al meer dan 30.000km en nog steeds blijft dat ding rijden (en hou u vast: ik heb de naaf gesmeerd pas na 8 jaar, en die zag er nog steeds heeel goed uit en in olie). dus ook al is rohloff bullet proof, die nexus is ook niet mis.
het enige waarom ik die nexus niet zou nemen is omdat zwaar bepakt een helling oprijden misschien niet mogelijk is, terwijl de rohloff dit wel kan. wat denken jullie ervan.
en tot slot: de rohloff en kettingbeschermer: een kettingkast, of scherm is een droom voor een ketting. Ik geloof niet zo in een chainglider; en ik weet dat idworx er eentje heeft voor zijn modellen. Is het echt niet mogelijk om bijvoorbeeld een volledig afgesloten batavus kas over de ketiing te monteren ? of andere zaken ?
ik dacht dat bij m-enginering ze een kevlar kast hadden gebouwd voor een rohloff. ik vraag me af of ze eventueel geen model kunnen ontiwkkelen voor een aantal fietsen waaronder de t-400. Er zijn genoeg mensen met een rohloff die onmiddellijk in zoiets zouden geintressserd zijn, ook al kost het wat geld.
hartelijk dank mensen
maar soit.
de man wil een fiets om elke dag woon werk ver keer met te doen, zo'n 16km heen en terug, niet veel dus, maar hij geeft een wagen op en gaat dat dus de volgende 20 jaar nog doen. daarnaast fietst de man ook recreatief wel heel graag. en misschien zou hij eens een fietsvakantie willen doen; dus eigenlijk moet het een deftige fiets worden die meekan met de betere.
aangezien zijn budget groot genoeg is, en de werkgeven kilometervergoeding geeft, zou hij voor iets degelijks gaan;
ik heb zelf een snel 28";
ik adviseer de man, een T-400 (toch een aantal vragen)
de rohloff: heeft slechts 32 spaken. ik vind dat wat weinig voor een 28" wiel, voor een 26 lijkt me dat okee. Hoe ver zit ik met deze gedachte fout ?
er zit een son op: dat is werkelijk fantastisch.
er zit hs 33 op: dat is werkelijk fantastisch.
ik dacht eerst een t-300 nexus 8 aan te schaffen voor hem, (kost 900 euro in plaats van 2000).
deze heeft 28 inch wielen, en een nexus 8, shimano V brakes.
ik hoor heeeel veel goed over rohloff, maar mijn broer heeft met zijn nexus 7 al meer dan 30.000km en nog steeds blijft dat ding rijden (en hou u vast: ik heb de naaf gesmeerd pas na 8 jaar, en die zag er nog steeds heeel goed uit en in olie). dus ook al is rohloff bullet proof, die nexus is ook niet mis.
het enige waarom ik die nexus niet zou nemen is omdat zwaar bepakt een helling oprijden misschien niet mogelijk is, terwijl de rohloff dit wel kan. wat denken jullie ervan.
en tot slot: de rohloff en kettingbeschermer: een kettingkast, of scherm is een droom voor een ketting. Ik geloof niet zo in een chainglider; en ik weet dat idworx er eentje heeft voor zijn modellen. Is het echt niet mogelijk om bijvoorbeeld een volledig afgesloten batavus kas over de ketiing te monteren ? of andere zaken ?
ik dacht dat bij m-enginering ze een kevlar kast hadden gebouwd voor een rohloff. ik vraag me af of ze eventueel geen model kunnen ontiwkkelen voor een aantal fietsen waaronder de t-400. Er zijn genoeg mensen met een rohloff die onmiddellijk in zoiets zouden geintressserd zijn, ook al kost het wat geld.
hartelijk dank mensen