Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroutes, ervaringen in Nederlandse regio - Forum Wereldfietser

Fietsroutes, ervaringen in Nederlandse regio

Misschien kijk ik erover heen, maar ik mis nog een mogelijkheid om uitsluitend over fietstochten in Nederland te berichten. Er zijn mogelijkheden voor alle werelddelen en landen, maar niet specifiek over de regio in Nederland. Ik heb nog lang niet alles (5x) in Nederland gezien en wil graag nog niet door mij bereden regios/routes ontdekken. Drie jaar geleden voor het eerst van Mijdrecht via Schiphol, Zandvoort, Kennemerduinen(wat een prachtig gebied) via de zeesluizen in IJmuiden en daarna teruggefietst(zo'n 115 kilometer). Mooie voor mij onbekende route('k Woon er per slot van rekening ook 250km vandaan).

Of rijden er in de binnenlandse regios geen wereldfietsers? 8)

Tuurlijk wel wat moeten we anders doen op een vrije dag of weekend
Je kunt het zo gek niet noemen of er ligt wel een landelijke route, ANWB of een provinciale fietsroute.

Internet staat er vol van: http://www.fietsplatform.nl/ [url] maar ... ts' 8)

Dries
Waarom ? gewoon fietsen en de routes uitzoeken.
De voorlaatste wintertrektocht organiseerde Koert vanuit Amstelveen en tot mijn stomme verbazing kwam ik onder de rook van Amsterdam op wegetjes die ik nog nooit had gezien ( ik woon in Woerden)
Met mijn kleinkinderen fiets ik hier in de buurt:
Overnachten Bv Fort Spion of Fort Werk aan de Weg, hier mag je 's avonds een kampvuur stoken. Effe zoeken en je vindt van alles.

Groetjes

Opa Leen

Om één of andere reden werd er geen tekst geplaatst. Ik heb dit al eerder ervaren en ook al van anderen gezien/gelezen.

Maar in antwoord op de vraag:
Je kunt het zo gek niet noemen of er ligt wel een landelijke route, ANWB of een provinciale fietsroute.

Internet staat er vol van fietsplatform.nl maar ook Fietspad.nl en fietsen.123.nl om er een paar te noemen.

Er zijn veel boeken, magazines (Touraktief, Fiets Aktief enz), gidsen met die routes.

En.........................dan overnachten bij 'Vrienden op de fiets' 8)

Bob&Marguérite schreef:Om één of andere reden werd er geen tekst geplaatst. Ik heb dit al eerder ervaren en ook al van anderen gezien/gelezen.

Internet staat er vol van fietsplatform.nl maar ook Fietspad.nl en fietsen.123.nl om er een paar te noemen.

Er zijn veel boeken, magazines (Touraktief, Fiets Aktief enz), gidsen met die routes.

Uit de reacties maak ik op dat m'n vraag niet goed begrepen wordt. Ik bedoelde: waarom is er van alle werelddelen een hoofdstuk op dit forum en niet van tochten in specifiek Nederland?

Wellicht ten overvloede: Ik denk dat ik wel 100.000 km in Nederland gereden heb, maar van anderen lees ik daar op dit forum weinig over. Is dit land niet meer interessant om te beschrijven?

Persoonlijk ben ik niet zo'n liefhebber van (ANWB en andere) voorgeprogrammeerde routes. Ik prepareer m'n eigen route en wijzig deze rijdende ook rustig. Ik ben m.n. geinteresseerd in anderen hun verhalen over gereden routes in Nederland.

Leen Verkerk schreef:Dries
Waarom ? gewoon fietsen en de routes uitzoeken.
De voorlaatste wintertrektocht organiseerde Koert vanuit Amstelveen en tot mijn stomme verbazing kwam ik onder de rook van Amsterdam op wegetjes die ik nog nooit had gezien ( ik woon in Woerden)
Met mijn kleinkinderen fiets ik hier in de buurt:
Overnachten Bv Fort Spion of Fort Werk aan de Weg, hier mag je 's avonds een kampvuur stoken. Effe zoeken en je vindt van alles.

Groetjes

Opa Leen
Leen, Woerden is voor mij een historische plaats, nl. van de eerste grote treinramp in Nederland, tussen Harmelen en Woerden. Ik ben daar nog nooit geweest, wel over de A? bij langs gekomen, several times. Op de fiets zie je meer, dus ik zal uit historische interesse deze beroemde plaats weleens bezoeken. Dan neem ik gelijkertijd ook de zendmast in Lopik, Haarzuilens en de vesting? Houten mee. Want vanuit mijn perspectief ligt dit in elkaars nabijheid(cirkel van 50km).

Okay inderdaad verkeerd begrepen. :?

Kan je er niet direkt antwoord opgeven, misschien omdat de meeste fietsers net als jij al 100.000 km in NL hebben gefietst en dit min of meer als normaal beschouwen? Kan natuurlijk niet namens anderen spreken :wink: maar wij vinden Nederland nog zeer interessant. Iedere keer verrast het ons dat we met de fiets op plekken komen waar we nog nooit geweest zijn, terwijl wij steeds denken alle plekken al gezien te hebben.

Hier staan wat impressies op de site van www.wereldfietser.nl zelf...

http://www.wereldfietser.nl/index.php?o ... &Itemid=81

Buiten het forum staan soms ook interessante andere zaken op de site ;)

DriesBa schreef:Uit de reacties maak ik op dat m'n vraag niet goed begrepen wordt. Ik bedoelde: waarom is er van alle werelddelen een hoofdstuk op dit forum en niet van tochten in specifiek Nederland?
Kennelijk omdat Nederland een onderdeel is van Europa. Dus bijdragen zijn uiteraard heel welkom in dat subforum: Bestemmingen en reisverhalen, Europa.
Ook de redactie van ons blad is altijd verguld met reisverhalen die niet over heel verre landen gaan, weet ik.
Groetjes,
Leon

Leon schreef:
DriesBa schreef:Uit de reacties maak ik op dat m'n vraag niet goed begrepen wordt. Ik bedoelde: waarom is er van alle werelddelen een hoofdstuk op dit forum en niet van tochten in specifiek Nederland?
Kennelijk omdat Nederland een onderdeel is van Europa. Dus bijdragen zijn uiteraard heel welkom in dat subforum: Bestemmingen en reisverhalen, Europa.
Ook de redactie van ons blad is altijd verguld met reisverhalen die niet over heel verre landen gaan, weet ik.
Groetjes,
Leon
In het blok Europa gaan de laatste 100 berichten over fietstochten buiten Nederland. Kennelijk is de doelgroep Europa en niet Nederland en daagt het daarom mensen als ik niet uit om over een route langs de Vecht of in de Kennemerduinen iets bij te dragen. Als je het hoofdstuk Europa volgt: "Waan je je in het buitenland". :cry:
Dries,
Als je komt kom dan in de kersentijd in de vroege zomer.
Hier en daar een pondje kersen scoren en de pitten over de sloot schieten, dat mag het is organisch
Een paar leuke historische zaken: Heksenwaag oude boerderijen
Oud-Katolieke kerk in Oudewater, ons stadhuis met schandpaal( gedraag je enders hang je :lol: )
De treinramp is van voor mijn tijd toen woonde ik nog niet in Woerden.
Als je hier in de buurt ga camperen geef even een seintje, zodat je niet verdwaal op zo'n lawaaierige lage voorhoofden getto vol PC-Hoofd tractoren, maar op een rustig en gezellig stekkie.
Haarzuilen is niet echt mijn bier en beetje opgeklopt en niet echt oud.

Groetjes

Leen

Leen, hij staat in m'n agenda en ik zal me gedragen, zo'n schandpaal is ook niet alles. Zulke informatie vind ik nou fantastisch en dat bedoelde ik eigenlijk met fietsroutes in Nederland. Je kunt elkaar als je bekend bent, goed op de hoogte houden van de mooie - en soms "verplichte" - zaken. Zo ken ik veel mooie plekjes in met name Drenthe, maar ook het gehele Noorden.
1e tip: ga eens naar Lemmer en fiets naar Stavoren. Zo'n 80 km. Eerst in Lemmer een prachtig (oudste of grootste van Nederland) gemaal, daarna Oudemirdum langs het Ijsselmeer(een prachtig uitzicht en wonderschone dorpjes), vervolgens een punt waar een zeeslag werd uitgevochten(de naam is me ontschoten...was het geen Quatrebras?), vervolgens het zuiderzeestadje Stavoren. Retour via de Gaasterlandse bossen(sanatorium voor te magere kinderen uit de vijftiger jaren). Voor de liefhebber: zeer mooie uitzichten, oud Hollandse stadjes en prachtige (zand)bossen in een waterrijke omgeving. Op een zonnige dag is dit een juweeltje van een tocht. Probeer het maar eens uit(niet allemaal tegelijk :wink: ).

DriesBa schreef:Dan neem ik gelijkertijd ook de zendmast in Lopik mee. Want vanuit mijn perspectief ligt dit in elkaars nabijheid(cirkel van 50km).
Die zendmast is wel erg oninteressant hoor, gewoon een lelijke paal in een weiland. Vanuit Woerden via de Lange Linschoten naar Oudewater en dan naar de Reeuwijkse Plassen gaan via bijv. het centrum van Gouda is veel leuker. Vandaar via de Nieuwkoopse Plassen terug naar Woerden en je hebt een leuk rondje gefietst. ;-)

Is het een idee om een Nederland topic te maken.
Nederland is inderdaad prachtig en lang niet iedereen is in staat om( door welke reden dan ook) naar het buitenland te gaan.

Michael,
Foutje,
[quote]Die zendmast is wel erg oninteressant hoor, gewoon een lelijke paal in een weiland. Vanuit Woerden via de Lange Linschoten naar Oudewater en dan naar de Reeuwijkse Plassen gaan via bijv. het centrum van Gouda is veel leuker. Vandaar via de Nieuwkoopse Plassen terug naar Woerden en je hebt een leuk rondje gefietst.

Je vergeet een bakkie te doen bij Opa Leen :D

Groetjes

Opa Leen

Nederland komt m.i. niet echt uit de verf maar is een prachtig fietsland. Misschien omdat iedereen denkt dat is wel bekend. Maar de vraag is of dat ook zo is. Van Nederland zijn er ook een aantal beschreven lange afstand tochten. Verleden jaar in mei hebben wij het Fietserpad gedaan. Een alternatief voor fietsers van het bekende Pieterpad. Het is een beschreven route van Poll van Mill e.a. (uitgeverij Elmar) die begint in het uiterste zuiden van Limburg, bij Mesch en eindigd bij Pieterburen. Geweldig leuke route over stille wegen door bossen en langs rivieren. Al de landschappen van Nederland komen aan je voorbij. We hebben herten, vosssen en zelfs flamingo's gezien. En ook overal campings. Terug zijn we via een ander gidsje van dezelfde auteur gereden het Tien Provincienpad. Dan ga je met een boog over de Veluwe weer terug naar Limburg en uiteraard kom je in tien provincies. Alles bij elkaar zo'n 1600 km.

Ronald

Bob&Marguérite schreef:Om één of andere reden werd er geen tekst geplaatst. Ik heb dit al eerder ervaren en ook al van anderen gezien/gelezen.

Het is FietsActief!!!!!. Ze hebben ook een leuke site met een forum: www.fietsactief.nl

bert sitters schreef: Het is FietsActief!!!!!. Ze hebben ook een leuke site met een forum: www.fietsactief.nl
zo te zien is het forum daar niet in overeenstemming met de naam van de site :lol:

Kijk maar bij de discussies over bestaande routes:
Er zijn geen berichten geplaatst in dit forum afgelopen jaren

Nieuwe routes: 3 berichtjes in 2007

pleun schreef:Is het een idee om een Nederland topic te maken.
Nederland is inderdaad prachtig en lang niet iedereen is in staat om( door welke reden dan ook) naar het buitenland te gaan.
Dat bedoel ik dus. Genieten van door anderen vanuit hun regio beschreven fietsroutes. Zo weet ik in Drenthe hele mooie plekjes en minder leuke zal ik niet beschrijven omdat het altijd een persoonlijke smaak is.

Trouwens de zendmast uit Lopik bekijk je niet vanwege z'n stedenbouwkundige schoonheid, maar om z'n historische waarde(eerste zendmast?).

DriesBa schreef:Trouwens de zendmast uit Lopik bekijk je niet vanwege z'n stedenbouwkundige schoonheid, maar om z'n historische waarde (eerste zendmast?).
Je bedoelt dan blijkbaar de Gerbrandytoren in IJsselstein?
Aan dat zielige mastje in Lopik valt weinig waarde aan af te zien! ;-)