Demy schreef:Eric Schuijt schreef:Wat LCD-schermen van computers betreft, ik heb ooit eens met een landkaart op een Toshiba Libretto door de Sahel gefietst. In de felle zon was het scherm niet meer af te lezen:-)) En er was geen schaduwplekje te vinden. Maar ja, dat was 12 jaar geleden...
En dat is nog steeds niks beter. Tenzij er nu wel een schaduwplekje is te vinden!
Het is tegenwoordig wel iets beter gesteld hoor, de contrast ratio's zijn behoorlijk verbeterd de afgelopen jaren. Met mijn oude laptop van 8 jaar geleden kon je idd niks op het scherm lezen (in de schaduw op een zonnige dag). tegenwoordig kan je ook in de volle zon werken (maar de schermen slurpen wel meer watt tegenwoordig)
menno schreef:Beste Allemaal,
... Wij gaan de EEE's gebruiken om onderweg direct op de website een bericht met foto's te uploaden ...
... Onze bedoeling is onze belevenissen digitaal op te slaan waardoor je niet thuis je handgeschreven verhaal nog eens in de computer moet zetten om te kunnen gebruiken! ...
Hmm, dit kan ook met een
PDA zoals ik hem nu heb, nog kleiner, heeft een onscreen toetsenbord: hele verslag van 5wk china2006 en 2wk ardennen2007 erop getypt, zelfs een half wetenschappelijk essay). Tevens heeft ie GPS en met naafdynamo makkelijk op te laden -> usb 5V nodig. Opslag is max 4gb op mini sd kaartje. Verbindingen via wifi, maar ook GPRS/UMTS als er niet toevallig een wifi paaltje in het bos staat
Owja, en je kan er ook nog mee bellen, films en mp3's op afspelen..
Vooral het ontbreken van GPRS/UMTS is een punt waarom ik denk dat bloggen met de Asus ding voor vakantiefietsers iets minder relevant is, om je mooie verhalen online te krijgen zal je toch een dorpje/stadje met wifi zenders moeten hebben. Een UMTS kaartje zou het iets nuttiger maken, maar die zijn alleen als PCMIA beschikbaar en dat zit dacht ik niet op de Asus.
Voor de minder zoeklustigen nog even de details, Asus EeePC 701:
• 7-inch display
• CPU & Chipset: Intel mobile CPU & chipset
• Besturingssysteem: Compatibel met Linux/ Microsoft Windows XP
• Communicatie: 10/100 Mbps Ethernet; 56K modem
• WLAN: WiFi 802.11b/g
• Grafische kaart: Intel UMA
• Geheugen: 512 MB, DDR2-400
• Opslag: 4/ 8/ 16 GB Flash
• Webcam: 300K pixel videocamera
• Audio: Hi-Definition Audio CODEC
• Ingebouwde stereo speaker, ingebouwde microfoon
• Levensduur accu: 3 uur (4 cellen: 5200 mAh, 2S2P)
• Afmetingen en gewicht: 22,5 x 16,5 x 2,1~3,5 cm, 0,89 kg
Het beperkte interne geheugen laat maximaal Photoshop 7 toe (mijn ervaring op mn oude laptop) en de beperkte opslagcapaciteit zal alleen voor officewerk voldoen, foto's/filmpjes opslaan (en eventueel bewerken) zou je een grotere HD voor willen hebben. En ik denk niet dat deze laptop een volledig USB gevoede extrene HD aan kan (op netstroom misschien net).
Maar... mooi ding, alleen voor de vakantiefietser?