Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen eind maart - Forum Wereldfietser

fietsen eind maart

Hallo,

Ik sta op het punt om een ticket te bestellen naar denemarken met de fiets, via de treinreiswinkel. Ik wou erheen eind maart, en 2 weken later weer terug.(ik heb dan vakantie)

Voor ik met tickets zit die ik niet hebben wil, nog even een vraagje, ik vind het zelf ook vroeg in het jaar, maar het lijkt me zelf haalbaar qua temperatuur, qua licht ben ik er nog niet achter hoe vroeg de zon op komt en hoe laat hij ondergaat rond die tijd. Kan ik niet meteen terug vinden.

Voorlopig wil ik niet met het vliegtuig gaan fietsen, anders zou ik echt richting het zuiden gaan, ik weet ook niet waarom vliegen me niet trekt.

Is er nog iemand die me wil tegenhouden, gemotiveerd, bvb.:campings uit dat groene boekje zijn dicht, het regent er met bakken, het is er slechts licht tussen 13.00 en 14.00. VliegTicket naar spanje, is even duur dan een ticket naar denemarken, m'n latente vliegangst zal ik dan misschien wel overwinnen.

Verder heb ik een goede tent, slaapzak die tegen wat koude kan, moest er nog nachtvorst zijn. In principe heb ik slecht-weer-kledij, maar weer zoals vandaag is meer welkom.

M'n fiets heb ik in feite nog slechts een paar honderd km op gefietst. Tegen dan wel wat meer. totnogtoe heb ik in feite enkel gekampeerd in zomervakanties, en dan is eind maart toch een verschil. Misschien dat er dus nog suggesties zijn.

Groeten en bedankt voor de raad.

Willem

Zelf zou ik het niet in mijn hoofd halen om eind maart een fietsvakantie in Nederland te doen, dus al helemaal niet in Denemarken. Zuid-Frankrijk is zelfs meestal aan de frisse kant die tijd. Spanje lijkt me een heel wat betere optie, maar dat had je zelf ook al begrepen.

Er gaat ook een nachttrein naar Milaan. Daar even overstappen en je zit in Toscane of aan de Italiaanse Riviera.
wwwillem schreef:qua licht ben ik er nog niet achter hoe vroeg de zon op komt
Rond 22 maart is de zonnewende dus dan staat de zon precies 12 uur boven de horizon, ook in Denemarken. Een week later is het al aanmerkelijk langer licht. Dus dat gaat nog wel. Maar het weer lijkt me minder.
Leon

De temperaturen zullen ongeveer hetzelfde zijn als in Nederland.
De plaats Arhus heeft een zonsopkomst op 1 april om 6.36 a.m. en zonsondergang 8) op 7.51 p.m.
Er zijn in Denemarken vrije kampeerplaatsen midden in een bos, plantage of in het veld. Ik weet niet meer hoe ze het en ze zijn ook zeer moeilijk te vinden.
Aan te bevelen route is die van Clemens Sweerman in het spoor van de vikingen, maar die staat alleen richting Denemarken toe beschreven.

Groeten,

Rutger
Leon schreef:Rond 22 maart is de zonnewende dus dan staat de zon precies 12 uur boven de horizon, ook in Denemarken. Een week later is het al aanmerkelijk langer licht. Dus dat gaat nog wel. Maar het weer lijkt me minder.
Leon
Ik begrijp waar je het over hebt, maar dat heet niet de zonnewende. Die is 3 maanden later met de langste dag.
Jan Eleveld schreef:
Leon schreef:Rond 22 maart is de zonnewende dus dan staat de zon precies 12 uur boven de horizon, ook in Denemarken. Een week later is het al aanmerkelijk langer licht. Dus dat gaat nog wel. Maar het weer lijkt me minder.
Leon
Ik begrijp waar je het over hebt, maar dat heet niet de zonnewende. Die is 3 maanden later met de langste dag.
Sorry.... Is er voor het door mij bedoelde verschijnsel nog wel een mooi woord?
Leon
Leon schreef:Sorry.... Is er voor het door mij bedoelde verschijnsel nog wel een mooi woord?
Leon
equinox

Ik den dat ik het bij denemarken houd, al kan ik nog even wachten met het ticket. Het voordeel van denemarken is omdat die campings bijna overal zijn, de dagafstand niet al te lang hoeft te zijn, wat bij echt rotweer het iets draaglijker maakt.

Groeten

Willem

Ik kan niet meer terug. kaartje is besteld. Deze zomer ook veel redelijk slecht weer gehad, en toch een beste vakantie gehad.

groeten

Veel plezier. Het is een mooi land, en tegen kou kun je je kleden. Het lastigste is dat het 's avonds dan nog wat vroeg donker en dus klam wordt. Kroegen zijn ook niet rijk gezaaid in Denemarken.
Wim

Ja dat was nog een argument, duur bier, weinig café's. :lol:
Dan bleef ik wel in antwerpen.

Nee ik kijk er echt naar uit. En ook wil ik zien hoe ze fietsgastvrij kopenhagen is. Antwerpen doet wat dat betreft zijn best, maar het heeft een lange tijd geduurd voor men hier bij straat(her)aanleg rekening hield met fietsers en dat is nu op sommige plaatsen nog merkbaar.

Willem

Dag Willem,

Als je alleen gaat. Neem een kruik mee.
Maar niet tegen iemand zeggen natuurlijk.

Gr.
Betty

Ik zou wel gek zijn. :D

Kruik lekker thuislaten, een lege PETfles werkt ook goed, en je hebt gelijk warm water voor thee 's ochtends...
Kijk voor het actuele weer op www.meteoconsult.com , klik op de Nederlandse vlag en kies land (Denemarken) en daarna plaats uit.