Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in steden - Forum Wereldfietser

Fietsen in steden

Dankzij de eigenzinnige burgemeester van Londen, Ken Livingstone, ligt er nu een ambitieus plan om het fietsen in de Britse hoofdstad zo aantrekkelijk te maken dat het fietsgebruik met 400% gaat stijgen.
Ook in andere steden op de wereld ontstaan steeds meer leuk inivitatieven.
Zie: http://velomondial.blogspot.com/
bert sitters schreef:.... Londen ...... dat het fietsgebruik met 400% gaat stijgen.
Het is maar hoe je met statistiek omgaat. Om het moment dat ik een fietstochtje door Luik maak, is het fietsgebruik daar ook behoorlijk toegenomen :roll:
Leon
Leon schreef:
bert sitters schreef:.... Londen ...... dat het fietsgebruik met 400% gaat stijgen.
Het is maar hoe je met statistiek omgaat. Om het moment dat ik een fietstochtje door Luik maak, is het fietsgebruik daar ook behoorlijk toegenomen :roll:
Leon
Leon,
Onderschat het fietsgebruik in Luik niet: het is leuk fietsen in Luik, of op z'n Waals Lidje, over de "Rode loper" langs de Maas en kruisingsvrij onder alle bruggen door.
Volgens Provelo in Luik wordt hard gewerkt aan nog meer fietsroutes in de stad die aansluiten op de RAvel's. Ken jij de fietsvrienden van Provelo?
In Parijs wordt het fietsen ook de laatste tijd sterk gepromoot door het Project Vélib. De stad Parijs is bezig aan dit project om het fietsen te bevorderen en daarmee de luchtvervuiling en het drukke autoverkeer in de stad te beteugelen. Sinds juli 2007 staan overal zogenaamde Vélib's (Vélos Libres) ter beschikking van iedereen die zich per fiets wil verplaatsen. Er zijn duizenden fietsen en elke 300 meter verschijnen stations waar je een 'Vélib' tegen zeer lage tarieven kunt huren.
Er worden steeds meer fietspaden aangelegd. Langs de bestaande boulevards worden ze met groene verf gemarkeerd. Maar kijk nog altijd goed uit met geparkeerde auto's: het overkwam me een keer dat een autoportier plots openging terwijl ik naderde. Gelukkig had ik goeie remmen. En de zeer gevaarlijke 'l Etoile Charles de Gaulle (de rotonde waarin de Arc de Triomphe staat en waar maar liefst twaalf straten op uitkomen) ben ik per fiets zonder kleerscheuren doorgekomen!
De gevaarlijkste stad om te fietsen wat ik ooit heb meegemaakt is Tel Aviv.

De gevaarlijkste stad om te fietsen wat ik ooit heb meegemaakt is Tel Aviv.
Ook autorijden vonden wij levensgevaarlijk in Israel.