Verleden jaar mei heb ik een paar nieuwe velgen in gebruik genomen omdat de eerste na 26500 km versleten waren. De nieuwe velgen zijn 48 spaas Exal Alloy SP19 velgen. Op mijn eerste langere trip in juni met de Wereldfietsers in Engeland waarbij we veel regen hadden werd ik al geconfronteerd met herhaaldelijk schurende en knarsende geluiden bij het remmen. Ook zaten er talloze aluminium splinters in de blokjes die in mijn mooie nieuwe velgen al talloze groeven hadden gemaakt. Tijdens de zomervakantie in Spanje, waar we droog weer hadden, moest ik ook regelmatig stukjes aluminium uit mijn blokjes halen. Vandaag bij het vervangen van mijn ketting en controle van de remblokjes zag ik dat de velgen al behoorlijk aan het slijten zijn en ik heb er pas 7000km mee gereden. Het is wel zo dat ik deze fiets ook gebruik voor woon werkverkeer en dus zeker in de wintermaanden vaak in de regen rijd, maar ik rem volgens mij niet erg vaak. Heb ik slechte velgen of gebruik ik soms de verkeerde remblokjes, graag jullie mening en/of ervaringen.
Ronald
Ronald