Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets terugsturen vanuit Chili naar Nederland - Forum Wereldfietser

Fiets terugsturen vanuit Chili naar Nederland

Op dit moment zijn we in Santiago (Chili) en willen we onze fietsen, na ruim twee maanden hier, terugsturen naar Nederland. TNT doet dat alleen voor zakelijke klanten (je hebt een klantnummer nodig), UPS heeft beperkingen voor omvang/gewicht.
Wie heeft recente ervaringen?
Inmiddels is het ons gelukt om de fietsen terug te sturen via TNT. Je hebt daarvoor wel een klantnummer nodig en dat geeft TNT alleen aan zakelijke klanten. Via mijn zusje (die een eigen bedrijf heeft) heb ik dus een klantennummer gekregen en toen gingen de deuren van TNT -letterlijk en figuurlijk- voor ons open. We hebben de fietsen persoonlijk afgeleverd bij een kantoor in Santiago de Chile. Laten ophalen vanaf een adres (hotel o.i.d) kan echter ook.
Even een 'kleine' kanttekening bij mijn laatste bericht. Het versturen van de fietsen pakte zeer kostbaar uit. :shock: Na drie maanden inspanning door de man van de rechtsbijstandverzekering hebben we dit terug weten te brengen tot een aanvaardbaar bedrag. :) Kortom: geen goed optie, die verzending met TNT!
Beste Anja,

Wat kostte het verzenden per TNT en hoeveel heb je uiteindelijk terug ontvangen na inschakeling van de rechtsbijstandverzekering?
Uiteindelijk hebben we geloof ik E 580,= betaald, maar dat is dus geen doorsnee bedrag. Alles bij elkaar is het geen aanbevelenswaardig idee om TNT in te schakelen.