door
Andreas » ma 04 feb, 2008 22:35
Hans, dank je voor je antwoord. Je opmerking over de niet aanwezige fietspaden op de TOPO kaarten is natuurlijk heel belangrijk. Ik heb heel veel met digitale topografische kaarten van Duitse deelstaten gewerkt en daarmee routes uitgewerkt voor roadbooks (4x4). Deze kaarten gingen dus niet op het GPS en fietspaden waren geen onderwerp.
Dus ik weet wat je met digitale kaarten op de pc kunt. Bleekbaar kan dat met MapSource dus ook. Nu moet ik wel nog erachter komen, hoe makkelijk het is om met MapSource te werken. De website zegt, dat je er waypoints, tracks en routes mee kunt maken. Wij zullen zien.
Kogaatje, ook bedankt voor je reactie. Autorouting vind ik voor het fietsen niet belangrijk. Ik geniet zelfs ervan om van te voren routes op de kaart te zoeken. Natuurlijk weet ik om de nadelen: of je moet je hele vakantie van tevoren plannen, waardoor je niet meer echt spontaan kunt van route wisselen, of je moet een laptop meenemen. Nou, dat wil ook niet iedereen. In ieder geval heb ik genoeg aan een track die ik volg. Routes zijn ook leuk maar daar moet je voor het opzetten ook heel veel tijd investeren.
Je schrijft, dat er wel fietspaden opstaan. Hm, ook fietspaden langs een andere weg? Die fietskaart heb ik op de beurs gemist, wat erg. Wat is er speciaal voor fietsers aan als de fietspaden al op de TOPOs staan?