Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In een lakstift zit meestal een mooie kleur, maar de bescherming stelt niet veel voor. En als corrosie begint is het is moeilijk tegen te houden, maar het begint nooit zonder water. Dus bij schade breng je eerst een sterkere laag op *voordat* de fiets ook maar één keer nat wordt. Onderweg kun je provisorisch beschermen met een sticker.Peter Rodenburg schreef:Zijn er nog handige middeltjes om lakschade aan een fiets een beetje te herstellen?
Een van de vereisten voor het kunnen werken van een opofferingsanode is dat er een stroomkring bestaat tussen de anode en het te beschermen deel van het oppervlak. Dus om een bepaalde plek op een fiets te beschermen met een anode die net ergens anders zit moet niet alleen de anode electrisch contact maken met het frame, maar moet er via het "medium" ook electrisch contact zijn. En omdat lucht erg slecht geleidt werkt dat niet. Onderdompelen van een fiets helpt, vooral in zout water.Vincent Schol schreef:Kun je een fiets eigenlijk ook (lichtgewicht) kathodisch/anodisch beschermen, zoals ze dat bij boten doen? Of is dat flauwekul?