Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beugel voor slot gezocht. - Forum Wereldfietser

Beugel voor slot gezocht.

Thuis staat mijn fiets binnen omdat er niets is waar mijn kettingslot omheen kan. Daarom zoek ik een beugel, een ring van gehard staal bijvoorbeeld, om aan de gevel te bevestingen.

Ik wilde eerst zelf iets bouwen, maar ik kom er niet uit. Allereerst heb ik geen ring van gehard staal. Anderzijds, de bevestiging aan de muur is een zwak punt. Bouten of moeren kunnen makkelijk worden losgeschroefd. Ik heb ook gedacht aan een systeem om in de muur te metselen, zonder schroeven dus. Dat moet wel zwaar genoeg zijn zodat het niet makkelijk kan worden losgewrikt. Maar dat is een omslachtige klus om te installeren. Ik zie het niet zitten om eerst bakstenen uit de gevel te halen of te beschadigen.

Bestaan er misschien kant-en-klare oplossingen?
Berre schreef:Thuis staat mijn fiets binnen omdat er niets is waar mijn kettingslot omheen kan. Daarom zoek ik een beugel, een ring van gehard staal bijvoorbeeld, om aan de gevel te bevestingen.

Ik wilde eerst zelf iets bouwen, maar ik kom er niet uit. Allereerst heb ik geen ring van gehard staal. Anderzijds, de bevestiging aan de muur is een zwak punt. Bouten of moeren kunnen makkelijk worden losgeschroefd. Ik heb ook gedacht aan een systeem om in de muur te metselen, zonder schroeven dus. Dat moet wel zwaar genoeg zijn zodat het niet makkelijk kan worden losgewrikt. Maar dat is een omslachtige klus om te installeren. Ik zie het niet zitten om eerst bakstenen uit de gevel te halen of te beschadigen.

Bestaan er misschien kant-en-klare oplossingen?
ABUS muuranker: met google moet je wat kunnen vinden

Bedankt, dat zocht ik.
Wel stevig aan de prijs.

Hallo Allemaal.

Inderdaad Abus muuranker.

Zet het geheel vast met chemische pluggen. De plug zet zowel zichzelf als de schroef "muurvast".
Deze pluggen vindt je niet bij de Gamma, maar bij een professionele bouwmarkt.
Leg aan de verkoper uit wat je wilt en laat je vooral goed uitleggen hoe je zo'n chemische plug moet plaatsen.
Neem het muuranker mee, zodat je de juiste maat plug(gen) en eventuele schroeven/ bouten meekrijgt.

Let op je eigen veiligheid; vooral ogen etc. Het is nogal heftig spul.

Een nadeel: eenmaal geplaatst en uitgehard is het bijna onmogelijk om het geheel te verwijderen zonder dat er serieus hak-, kap- en breekwerk aan te pas komt
Maar dat is immers de bedoeling.

Succes


Ger

Berre schreef:Bedankt, dat zocht ik.
Wel stevig aan de prijs.
Wat is stevig?

Hoeveel is je fiets waard?

“Die gefährlichste aller Weltanschauungen ist die Weltanschauung der Leute,
welche die Welt nicht angeschaut haben.”

Gehöre ich dazu?