Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nouja ik heb laatst een dagtocht van Den Bosch naar Maastricht gemaakt en toen zat ik op 17km/h gemiddeld. Dit was ook nog zonder baggage en erg vlak terrein (je zou het niet zeggen maar toch nog 100HM) - stelt weinig voor dus.ThomasR schreef:reken er niet op... ik heb 16 als gemiddelde voor de reis genomen en dat komt redelijk mooi uit, plat haal je natuurlijk meer maar in de bergen minder, neem eer 18 of zo dat lijkt me realistischer .
Een bekende stelregel voor in het meer bergachtige buitenland is dat je van vertrek tot aankomst gemiddeld 10 km/u haalt. Dus als je om 10 uur wegfietst en om vijf uur in de middag aan wilt komen dan weet je hoe ver weg dat is.HansvanderVeeke schreef:In het buitenland met de bergen zijn deze verschillen nog dramatischer ...
Daarom schreef ik er dus ook bij:m-gineering schreef:Kom je achter, als je het volgende dorp niet op tijd haalt voordat de winkels dichtgaanPeter_K schreef:Wat maakt dat gemiddelde nu uit? Zeker als het vakantie is
Maar als techneut dacht je misschien dat er een ander tandwiel bedoeld werd?Peter_K schreef:Het is wel fijn om wat extra's achter de hand te hebben, zodat als de nood aan de man is je er nog een tandje bij kunt doen.
Yo Vincent, ik fiets echt geen 8 uur op een dag ! Gemiddelde afstand is ongeveer 100 km per dag maar langer dan 5/6 uur op fiets komt echt niet voor.Er is ooit een poll op deze site gehouden over dagafstanden en 80 - 100 km werd het vaakst genoemd. Als je 8 uur onderweg bent is dat maar 10 - 12,5 km/h.