Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Friendship Highway - Forum Wereldfietser

Friendship Highway

Hey,

Ik wil komende zomer de Friendship Highway fietsen. Op verschillende plaatsten lees je dat juli niet de beste tijd is om daar te fietsen ivm de moessontijd. Heeft iemand ervaring met het fietsen in de maand juli in deze omgeving? Want iedere dag door de regen fietsen gaat ook vervelen.

Verder zou ik graag horen wat de gemiddelde dagafstand is die daar gefietst wordt en of men van Lhasa naar Kathmandu fietst of andersom en waarom dan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Rick

Hoi Rick,

wij fietsten er in april/mei 2005 dus met de moeson hebben we geen ervaring. Hou wel rekening met sneeuw i.v.m. de hoogte.

Wij zijn van Lhasa naar Kathmandu gereden omdat dat voor individuele fietsers het makkelijkst is.

Voor dagafstanden kijk op tandemtour en scroll een heel eind naar beneden tot Tibet.

Veel plezier met de voorbereiding.

Groeten,

Dennis & Marijcke.
Hoi, hoi,
Wij hebben afgelopen oktober deze route gereden. Afgelopen jaar is de moesson erg nat geweest, dus je kunt echt pech hebben in juli en erg vaak regen hebben. Bovendien zijn de luchten dan niet helder, erg veel bewolking en weinig zicht op de bergen. Dat zou ik voor deze route erg zonde vinden, want af en toe heb je echt adembenemend uitzicht!
Wij zijn ook vanaf Lhasa naar Kathmandu gereden. Het is namelijk erg lastig om als individuele toerist vanuit Nepal Tibet in te komen, nog steeds!
Groetjes, Ilse Pol

Hoi Rick!

Ik ben net terug van een wereldreis en ik heb de friendship highway in november gefiets, vanaf Lhaze.
Juli is de regenperiode maar het merendeel van de weg is geasfalteerd (van Lhasa tot Dingri). Vooral de downhilll naar nepal (van 5300m naar 640m , de langste ter wereld) is EXTREEM blubberig en steil maar echt GENIAAL om te fietsen.

Mijn gemiddelde dagafstand lag tussen de 40 en 60km, met name door de ongelofelijke loeiharde sterke en ijskoude tegenwind van de hymalya. Maar ik had dan ook 30kg bagage bij me.
De route is zonder tent en brander te fietsen (gewichtbesparing) maar als er iets mis gaat ben je wel de pineut maar een tunnel is nooit ver weg :-)

Het beste is om in Lhasa te beginnen omdat het ten eerste haast onmogelijk is andersom tibet binnen te komen door de chinese regeltjes en omdat je vervolgens 3000 meter moet klimmen stijl omhoog. Een prima recept voor hoogteziekte dus :-)

Fiets de wereld (Downhill),
Whisky

Hey!

Bedankt voor de info allemaal.

Rick