Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar een trekkingfiets - Forum Wereldfietser

op zoek naar een trekkingfiets

Goeiedag allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al heel wat gelezen over welk type fiets nu beter is of niet. Heb een fiets op ebay gevonden die me interesseert :.

lange link

Lijkt me een mooie verzameling onderdelen, niet alles top natuurlijk. Zou deze fiets een goed begin zijn om een reis naar de noordkaap te maken ? Heb al wel wat reizen op m'n actief (antwerpen-bordeaux, corsica, schotland, orkney islands, shetland...meestal met zeer goedkope fietsen), maar is weeral een tijdjje geleden en de materialen zijn allemaal verbeterd dan over enige jaren.

Opgestuurd en voor 99.5% gemonteerd komt ie op net geen 700 euro, dat lijkt me toch een koopje, maar ben wel een beetje voorzichtig want het is wel erg laag. Graag had ik wat feedback.

te lange link aangepast
Als je na het lezen van artikelen op dit forum beslist om een fiets met de suggestie van XTR-specificaties en met voorvering voor dat geld op basis van zo weinig informatie via E-bay te bestellen, dan denk ik toch dat je te weinig gelezen hebt. :?
Leon
Leon schreef:Als je na het lezen van artikelen op dit forum beslist om een fiets met de suggestie van XTR-specificaties en met voorvering voor dat geld op basis van zo weinig informatie via E-bay te bestellen, dan denk ik toch dat je te weinig gelezen hebt. :?
Leon
voor een bepaalde kopersgroep is dit een ........ op maat gemaakte fiets ;) :D

Niets aan Leon toe te voegen als je dit ziet...

Afbeelding

naja, als je puur de onderdelen bekijkt zou je kunnen zeggen, ok redelijk fietsje.
maar dan komen de traplager, de assen , de casette en alle dingen die een leek niet kent er wel K** uit... belangrijkere onderdelen dan de xtr derailleur in mijn ogen.

de foto doet echter goedkoop aan zoals al gezegd. verder zou ik niet met een Canfox alu frame de berg af sjeezen, ik heb zo mijn twijfels bij de kwaliteit hiervan.
verder vind ik XTR totaal niet nodig voor een trekkingfiets, het is niet sterker (in tegendeel) dan xt, alleen lichter. (correct me if im wrong)

ik zou eer voor een fahradmanufaktur gaan( of iets dergelijks), volgens mij zitten die in de zelfde prijsklasse (ok iets duurder) maar zijn ze veel beter.

zoiets bijvoorbeeld als je iet op nieuw gebeten bent link

een vriend van mij heeft hierme heel goede ervaringen (mtb dan wel)
www.vortrieb.com zit in die klass en is goed in mijn ogen.

succes, Thomas