Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe fiets of niet - Forum Wereldfietser

nieuwe fiets of niet

Hallo allemaal,

eerst even voorstellen,
Ik ben thomas een student bio-ingenieur in leuven. Na mijn vorige toer naar zuid frankrijk heb ik het fiets virus helemaal te pakken.
Ik heb nu voor deze zomer Oslo stockholm helsinki op het menu staan (met omwegen rond meertjes enzo).
Ik rijd voor het moment op een door mezelf omgebouwde batavus cayuca.
om een idee te geven, 28 inch met niet al te dure afbouw (shimano acera en ik geloof 201 hubs), vergeleken met nu iets onder deore denk ik.
De komende toer gaat zeker nog op deze gebeuren, daar ik a: nog geen geld genoeg heb, b: voor europa deze fiets prima voldoet vind ik.

Ik zit er nu aan te denken met elke zomer een langere toer en na afsluiten van mijn studies iets van een maand of 5 in het vooruitzicht, om een nieuwe fiets te kopen.
afgezien dat ik de cayuca met moeite weg zal doen (wat ik nog niet eens zeker weet) twijfel ik nog over wat juist.

het idee is custom frame uit staal met 26" velgen, shimano LX of zo, geen poespas met magura remmen of fancy stuff.
Ook zou ik een rohloff naaf willen plaatsen, daar ik de problemen met derailleurs meer dan zat ben (mn maat stond elke dag 2 keer stil...) en dit zeer handig lijkt
het probleem van deze is de prijs natuurlijk.
Om de kosten te drukken zou ik alles zelf in elkaar zetten, ik ben behoorlijk handig en heb ook al redelijk ervaring met mn huidige fiets.
Het idee was om zo rond de 1700 uit te komen en zeker niet boven 2000, want ik weet dat dit best krap is. ik hoop nog 500 te krijgen voor de cayuca maar dat is misschien hoog gegrepen.

wat zouden jullie doen? is dit een goed idee? alle opmerkingen zijn welkom.
houd er rekening mee dat de aankoop nog ff kan duren en dat ik geleidelijk aan alles zal afbouwen.

groetjes, Thomas