Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe krijg je een Ahead set compact in vliegtuig - Forum Wereldfietser

Hoe krijg je een Ahead set compact in vliegtuig

Volgende week staat Marokko op het programma dus ik ben de fiets aan het inpakken. Echter heb ik voor mijn (niet verstelbare) Ahead Set 2 opties:

1 - Losnemen voor de riser dus bij de lagering en schuinzetten. Echter mijn riser is vrij lang en 90 gedraaid kom ik dan vrij breed voorbij mijn cranck (zonder trappers). Daarna moet je het geheel ook weer afstellen.

2- Losnemen boven aan de riser en dan ergens met tire-wraps aan het frame zien te maken. Maar daarbij werken mijn hydraulische HS33 leidingen niet erg mee.

Heeft iemand misschien een foto van hoe je zo'n Ahead set netjes compact kunt maken. Ik heb verder m'n frame in CV issolatie buis zitten en een doorzichtige hoes om het geheel in te pakken.

Wouter Hagedoorn

Het gaat om dit stuur
Afbeelding
Conversie voor bovenstaand bericht
lees voor Ahead: stuur
lees voor riser: stuurvoorbouw

Woordenboek
Ahead(set): draadloos balhoofdstel
riser (bar) " omhooggetrokken MTB stuur

En het antwoord....
kun je de Magura niet van de voorvork schroeven? dan heb je vast genoeg ruimte om het stuur uit de voorbouwstrop te nemen en langs de bovenbuis te bevestigen

Maar waarom wil je het stuur dan loshalen of is dat een heel domme vraag?
Je kan het stuur toch gewoon een kwart slag draaien, de bar ends omlaag richten en de hoes eroverheen gooien?

Hee Wouter!

Toevallig, ik vlieg volgende week ook naar Marokko. Welke route doe jij? 8)

Je aheadset kan je inderdaad een kwartslag draaien. Lukt dat niet, (zoals bij mijn stuur) dan is het een optie om je stuur eraf te halen en vast te binden an je frame. Eerst inpakken natuurlijk. Douwe heeft volgens mij precies zo'n stuur als jij, een kwartslag draaien moet dus lukken.

Blanche (die griep heeft en over een week over de Tizi n Test moet :cry: )

peter de rijk schreef:Je kan het stuur toch gewoon een kwart slag draaien, de bar ends omlaag richten en de hoes eroverheen gooien?
[ervaring]Je hebt kans dat als de fiets in een doos moet dat de fiets dan te hoog is. [\ervaring] Op het plaatje zie ik een vij hoge fiets.
Leon

Bedankt ...

@Marten je hebt gelijk ... ik ben ook voorstander van klare taal maar laat me af en toe meeslepen door de termen van de fietsenmaker.

Mijn stuurvoorbouw is vrij lang waardoor als ik hem 90 graden draai hij mijn fiets onnodig breed maakt.

Het liefst had ik inderdaad m'n handels van het stuur gehaald maar m'n leren handvatten krijg ik er niet makkelijk af ... daardoor zit alles opgesloten op het stuur. Maar met de juiste zoektermen op het forum heb ik intussen al meer informatie gevonden ... het gaat zeker lukken maar kan misschien wel altijd nog weer beter.

@Blanche ... zorg jij nu maar dat je weer op de been komt ... ik ga je niet duwen naar Tizi-N-Test.

Wouter

Hoi Wouter,

Ik denk dat Marten bedoeld om de remhoef van de nokjes te schroeven op de voorvork.[/u]

Pathfinder_II schreef:Bedankt ...

@Marten je hebt gelijk ... ik ben ook voorstander van klare taal maar laat me af en toe meeslepen door de termen van de fietsenmaker.
Sloeping of slooping freems, Sturmey Achter, pion, .......;) (en uiteraard breaks & peddles)

Mijn stuurvoorbouw is vrij lang waardoor als ik hem 90 graden draai hij mijn fiets onnodig breed maakt.

Het liefst had ik inderdaad m'n handels van het stuur gehaald maar m'n leren handvatten krijg ik er niet makkelijk af ... daardoor zit alles opgesloten op het stuur.
Maar dat is een partij werk! De Magura voorrem zit maar met een 6mm inbusje aan de vork vast. En als je de voorderailleur op het buitenblad zet en de achterderailleur op het grootste kransje, en je schakelt zonder te fietsen de hendels weer af, dan kun je zonder moeite de derailleur buiten kabels uit de stoppers op het frame schuiven (mits de stoppers van een zaagsnede zijn voorzien)