Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mobieltje meenemen naar Chili/ Argentinie???? - Forum Wereldfietser

mobieltje meenemen naar Chili/ Argentinie????

Hallo,
Mijn vriendin en ik zijn van plan om van sept 2008 5 1/2 maand lang in Chili, Argentinie en misschien stukje van bolivia te fietsen en hiken. We zijn nog volop aan het bekijken welke route we nemen, maar los daarvan vraag ik me af of het de moeite waard is een mobieltje mee te nemen zodat we in ieder geval bereikbaar zijn. Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring met ? Volgens mij heb je dan een quad band nodig, klopt dat? Ik hoor het graag van jullie!!!
greetz
saskia

Hallo Saskia

heb je al gekeken op www.vakantiebellen.com?
Daar staat over het algemeen veel info.

Gr

Harry

In Chili moet je eerst een code bellen van de maatschappij, die op je mobieltje verschijnt. Informeer dus vooraf welke code dat is.

Wij hadden dat ding wel mee, maar geen bereik in Argentinie.

Maar ligt vast ook aan je provider...

En, tsja, dat we nog gebeld konden worden of konden bellen, was geen straf hoor!

In chili hadden we volgens mij wel bereik, maar verder geen gebruik van gemaakt.

Maar goed, wie wil hier nou gebeld worden??? :D

Afbeelding

Wij zijn momenteel in Argentinië en hebben een mobieltje van Telefonica bij ons. Hoewel Telefonica (Movistar) hier een netwerk heeft, hebben we geen bereik. Waarschijnlijk omdat het geen driebands telefoon is.
Groet uit Valle Fértil, prov. San Juan.
Jan

Je kunt je Nederlandse mobieltje meenemen. Handig voor noodgevallen, hoewel er lang niet overal voldoende bereik is, en dat is juist op de uitgestrekte wegen natuurlijk. Voor een paar peso's kun je in Argentinië een prepaidnummer kopen voor in je eigen toestel. Dan moet je telefoon wel simlockvrij zijn.

In Argentinie kan je in de meeste steden je mobieltje gewoon gebruiken. Op de meer afgelegen pampa gebruiken de Argentijnen een vierde band dus zelfs met drie banden heb je daar geen bereik. Misschien doen de nieuwste mobieltjes het overigens wel. Mijne (zeker 3 bands) deed het buiten de toeristische plaatsjes niet, ook als er een grote zendmast midden in het dorp stond.

Wat je kan doen is in Argentinie een prepaid met toestel aanschaffen voor ongeveer 100 peso's die doet het dan wel, en dan indien nodig in Chili een losse simkaart kopen. Het gebeld worden vanuit Nederland is dan wel lastig omdat er dan cijfers toegevoegd en weggelaten moeten worden, vraag me niet welke (ik heb het nooit ontdekt).

Maar ja, je kan ook geen mobieltje gebruiken scheelt heel wat gedoe en internet is bijna overal :wink:
Ik weet niet voor welk doel je een telefoon mee wilt nemen. Om te bellen uiteraard, maar in noodgevallen, of om het thuisfront op de hoogte te houden?

Als het gaat om het laatste, kan ik je Skype aanraden. Maak thuis alvast een profiel en geef dat aan vrienden/familie. Op elke computer met internet kun je dan (evt na downloaden van het programmaatje) gratis bellen. Je moet mensen alleen wel van tevoren ff laten weten wanneer je online bent. Kijk op www.skype.nl

Veel plezier!

kbdv schreef:internet is bijna overal :wink:
Ja, da's waar. Zeker in Argentinië heb je op iedere straathoek een belkantoortje waar ze meestal wel een aantal internetcomputers hebben staan. Het kost nauwelijks iets. Voor een euro kun je daar wel een uur internetten en mailen en het thuisfront op de hoogte houden.