Een trektocht per fiets heb ik daar niet gemaakt, wel wat rondgereden op een huur-ATB, maar absoluut de moeite waard is Kotor aan de kust en Durmitor National Park in het noorden van Montenegro:
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De nationale munteenheid is de Eurobombetter schreef: Verder kun je er met euro's betalen en kun je er vrij goedkoop shoppen, naar Nederlandse maatstaven dan. Van hotels, restaurants, campings e.d. weet ik niets.
De brug over de Tara en Kotor waren toevallig ook afgelopen zondag op tv in het reisprogramma "3 op reis" (wordt donderdag herhaald) en is ook hier te zien: http://www.3opreis.nl/index.php?id=1626 ... no_cache=1Ivo Miesen schreef: Kotor was voor mij het hoogtepunt van mijn reis door Montenegro. Voor literatuurfreaks is natuurlijk de brug over de Tara een brug waar je absoluut over moet fietsen
Kosovo ben ik niet geweest. Maar mijnenvelden heb ik genoeg gezien op de Balkan. Nu het conflict niet meer heet is kun je ervanuitgaan dat de bevolking weet waar je kunt gaan en waar niet. Ieder stuk land waar in de laatste tijd niemand gelopen heeft is dus verdacht. Onkruid, hoog gras etc. zijn tekenen voor onbetrouwbare stukken land. Vaak zijn er tekens aangebracht waar de mijnen liggen. Een voorbeeld hiervan:Mathijs Houben schreef: Het enigste waar we nog aan twijfelen is de situatie in Kosovo. Is die veilig genoeg om met de fiets te doorkruisen? Heb zit het met mijnenvelden als je ergens wild wil kamperen? of maken we ons voor niets zorgen?