Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Noordwest Thailand - Umphang area - Forum Wereldfietser

Fietsen in Noordwest Thailand - Umphang area

Ik denk erover om binnen enkele weken een tochtje door Noord-west Thailand te maken.
Vage planning is te vertrekken uit Uthai Thani, dan richting Umphang te fietsen en zo verder door naar Mae Sot, mae Sariang etc ...
Voornamelijk over het gedeelte Uthai Thani - Umphang - Mae Sot heb ik weinig of geen info over accommodatie tussen deze plaatsen. Heeft iemand hier eerder gefietst of meer info.
Zoals steeds, dank bij voorbaat.

Koen.

Inmiddels ben ik tot in Mae Sot gefietst, maar spijtig genoeg niet via Umphang. Ik had vier kaarten geraadpleegt. Twee ervan tekenden een weg in van Khlong Lan naar Umphang, door het Mae Wong National Park, twee ervan tekenden deze weg niet. Aangezien men op de website van de Thaise Nationale parken spreekt over de "Khlong Lan - Umphang Road", had ik goede hoop dat er wel "iets" zou zijn. In Khlong Lan zei iedereen echter al dat het niet mogelijk was om naar Umphang te gaan. Koppig ben ik toch doorgereden tot aan de ingang van het nationale park, maar ook de park rangers vertelden me dat het niet kon. ik dacht nog even van "misschien is het gewoon een slecht weggetje en willen ze me daar niet doorsturen", maar er werd wat volk bijgehaald en er blijkt echt absoluut niets te zijn. Er was een weg gepland, maar zowel het Thaise leger, als Greenpeace zo vertelde men mij hebben zich hier hevig tegen verzet omdat er teveel woud gekapt diende te worden. Je moet je fiets dertig kilometer door de jungle slepen wil je deze short cut naar Umphang nemen, en dat was me net iets teveel van het goede.
Ik ben nu gewoon vanuit Khlong Lan naar het noorden gereden, langs een paar andere parken, tot aan weg 105, de weg tussen Tak en Mae sot.