Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek 7100/7200 - Forum Wereldfietser

Trek 7100/7200

Hallo,

Onlangs ben ik wezen snuffelen in allerhande fietsenzaken in de provincie groningen, en toen kwam ik uit bij belga fietsen in harkstede. Die had onder andere een paar mooie crosshybrides van TREK te koop, namelijk de 7100 en de 7200.

Zijn ze geschikt om
1 per dag plm 80 km te maken
2 15 kg bagage te dragen (ik monteer dan een bagagedrager)

het leken me leuke fietsen, een vrij robuust uiterlijk etc. Zijn er ook grote verschillen tussen de 7100 en de 7200?

Ze hebben ook nog een scott sportster, ik zal de site ook nog even geven.
www.belgafietsen.nl

Groetjs Paul

heb eventjes snel gekeken op de site van de lbs, moet eerlijk zeggen dat de afmontage echt de onderrand is... dus je zult er idd best een eindje mee komen maar je moet er dan wel rekening mee houden dat je een aantal onderdelen al rap moet vervangen. als ik kijk naar een aantal duitse merken in die prijs klasse monteren zij onderdelen van een paar trapjes hoger, die dus langer mee gaan.

Bij deze zaak hebben ze ook bv Focus staan, als je kijkt naar de marakas die hetzelfde kost zit er wel een duidelijke lijn in de onderdelen (zegmaar redelijke kwaliteit). Als je ietsje meer te besteden zou hebben zou ik direct de blue ridge doen, die is op de belangrijkste onderdelen Deore afgemonteerd en de vork op het 07 model heeft een lockout. Als ik tussen de 3 fietsen an 450 zou moeten kiezen zou ik echt de focus nemen.

Maar wat is je gerbuiksdoel? Dagelijks woon-werk en zomers wat toeren met bagage?

Bas

hoi bas,

Ik heb de focus al zien staan, maar ik ben ook nog niet zo goed op de hoogte wat allemaal goed is en wat niet, muv de achterderailleur, dat weet ik een beetje.

het is idd een fiets voor toertochten en in de vakantie een paar dagen weg met bagage.

groetjes paul

Hi Paul

Shimano omschrijft de groepen als volgt:

Afbeelding

Je wilt voor een fiets voor jou gebruik minstens Alivio onderdelen hebben, als je kijkt naar de trek en scott zitten er veel onderdelen van verschillende groepen op, oa Acera/ altus en non series producten, zitten een paar trapjes lager. Ideaal zou wel Deore zijn maar dan zit je gelijk weer wat duurder. En let goed op, als er een heel dure achter derailleur op zit zeg LX en verder Acera/ altus onderdelen (of van onbekende kwaliteit) dan word er teveel geld gevraagd voor een dergelijk rijwiel.

Bas

Dit is toch wel erg de onderkant van de markt, en niet gebouwd op een lange levensduur. Voor dit soort bedragen koop je een knappe tweedehandsfiets, en daar heb je eerlijk gezegd langer plezier van.
Wim

Als ik nog eens goed kijk naar de trek en scott zeg ik idd ja, maar als je kijkt naar de afwerking van de focus of cube's (you name it) van deze prijs klasse kun je best aardige fietsjes vinden binnen da prijs segment.

Bas

Bedankt, ik vond het inderdaad wel leuke fietsen met een mooi uiterlijk en de afmontage leek me wel goed geschikt voor wat ik er mee wil doen. Is er trouwens een verschil tussen de merken cube en focus?

Voor mij is het grootste pluspunt voor het aanschaffen van een nieuwe fiets simpelweg het feit dat het bij mij in de buurt is en het feit dat het vaak in de maten is die ik nodig heb, de meeste tweedehands mountainbikes zijn of te klein of oerlelijk (en het oog wil ook wel wat).

groetjes Paul