Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reisroute naar de Pyreneeën. - Forum Wereldfietser

reisroute naar de Pyreneeën.

Volgende zomer zou ik graag met de fiets vanuit Brugge (Belgie) naar Lourdes fietsen.
Wie kan mij informatie over een geschikte reisroute bezorgen?
De boekjes langs oude steden komen niet in aanmerking omdat zij teveel richting Wallonie lopen.
De St- Jacobsroute zou eventueel wel in aanmerking komen en mijn vraag is dan ook of er iemand dergelijke boekjes (deel 1 en 2) tweedehands wil verkopen?
Misschien heeft iemand een andere uitgestippelde route naar Lourdes die hij mij wil bezorgen? (zou in vogelvlucht de lijn Brugge-Lourdes moeten benaderen)
Ik rij natuurlijk het liefst op autoluwe wegen!!!
Alvast bedankt :)

Als geen routeboekjes wi of kan kopen kan je de nieuwe routeplanner gebruiken. Daarop kan je de belangrijkste plaatsen zien waar je langs fietst als je de St-Jacobsroute volgt.
Die plaatsen aankruisen op een Michelinkaart met een schaal van 1 op 200.000. 1cm is dan 2 km.
Daar valt goed op te fietsen. Dan met een merkstift de verbinding tussen die steden maken via de witte weggetjes.
Die st-jacobsroute is redelijk vogelvlucht.
Je kan ook zelf je route bedenken. En dat is eigenlijk veel leuker.
Ga dan niet via grote steden. Dan vallen drukke wegen niet te vermijden.
veel plezier!
Die routeboekjes zijn ook wel handig. Daarin staan wel rustige wegen om een stad binnen te rijden. Ik vond het lastig om die zelf via een kaart te vinden. Er staan campings in aangegeven en tal van wetenswaardigheden.
niko

nikopaul schreef: Dan met een merkstift de verbinding tussen die steden maken via de witte weggetjes.
Of je gebruikt google maps: door aan de blauwe lijn te trekken met de muis kan je tussenpunten toevoegen en de route wijzigen.

De tovenaar schreef:
nikopaul schreef: Dan met een merkstift de verbinding tussen die steden maken via de witte weggetjes.
Of je gebruikt google maps: door aan de blauwe lijn te trekken met de muis kan je tussenpunten toevoegen en de route wijzigen.
Wat een gave functie!!!
niko

Je kunt ook de Benjaminse route naar Barcelona rijden. Of langs oude wegen. Er zijn veel routes richting Zuid-Frankrijk/Spanje.

Of je volgt de aanwijzingen van de Here en komt als een wonder op de juiste plek aan.

willem.megens schreef:Of je volgt de aanwijzingen van de Here en komt als een wonder op de juiste plek aan.
Amen

Als je van Lourdes naar de Pyreneeën wilt fietsen:
Er loopt vanuit Lourdes een fraai vrijliggend fietspad langs de Gave de Pau richting Gavarnie. Zie verder ook mijn
reisverslag op mijn website.

Afbeelding
(filmpje)
De www.viamichelin.nl is ook een heel goede routeplanner, ook voor fietsers. Compleet met GPS navigatie. Zocht ik toevallig het dorpje Courties langs deze website op en gevonden, 75 km ten noorden van Lourdes! Ik ontving namelijk gisteren een rouwbrief dat m'n vroegere schoolleraar, met wie ik nog regelmatig contact had, heel plotseling is overleden. Hij had 'n aantal jaren geleden daar eigenhandig een nieuw huis gebouwd. Maar hij heeft niet lang van zijn resultaat mogen genieten. Je word er wel stil van bij het idee hoe betrekkelijk een mensenleven kan zijn....
Die Michelin planner kan max. tot 200 km lengte de fietsroute plannen en vrijliggende fietspaden herkent ie niet. Bij het uitrekenen van een fietsroute van Lourdes naar Argelès-Gazost word je over de autoweg gestuurd ipv het fietspad (staat wel op de kaart aangegeven: de rode dunne lijn langs de rivier)

Afbeelding