Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvervoer aan/op personenauto's in de VS - Forum Wereldfietser

fietsvervoer aan/op personenauto's in de VS

Weet iemand wat de regelgeving en praktische mogelijkheden zijn op het gebied van fietsvervoer op/aan de auto? Mag het met banden aan de achterklep? Mag het op een imperiaal bovenop het dak? Hebben huurauto's in de VS eigenlijk wel standaard een trekhaak en zijn er fietsdragers te koop?
Bert en Janica
bertenjanica schreef:Weet iemand wat de regelgeving en praktische mogelijkheden zijn op het gebied van fietsvervoer op/aan de auto? Mag het met banden aan de achterklep? Mag het op een imperiaal bovenop het dak? Hebben huurauto's in de VS eigenlijk wel standaard een trekhaak en zijn er fietsdragers te koop?
Bert en Janica
Amerikanen vervoeren de fietsen meestal op het dak. De garagedeur kunnen ze met de afstandsbediening openen zonder uit te stappen. Einde fiets ;)

Maar alle soorten 'rack' komen voor, Yakima is de marktleider

Huurauto's met trekhaak heb ik nog nooit gezien

Het meest verkochte voertuigtype in de VS is de pick-up. Ik vermoed dat het ook geen enkel probleem is deze te huren. Fietsen gewoon achterin de laadruimte en klaar.

pick ups zijn duurder dan personenautos qua huurprijs.
als je een huurauto neemt zou ik het even navragen bij de maatschappij wat wel/niet mag met een fietsdrager. amerikanen zijn verzot op regeltjes :)
volgens kun je fietsdragers ook wel huren bij sommige maatschappijen.

en anders wat niet weet.......
Ik heb een paar keer in de USA zelf auto gereden. De Amerikaanse auto's hebben vaak een grote kofferbak; je fiets kon in z'n geheel ingeladen worden! En dan de klep helemaal dicht! Ook in de bekende Yellow cabs. In 1977 reed ik in Missouri in een witte Buick LaFabre uit 1965, echt zo'n slagschip! Ik denk er nog vaak aan. Een motorkap voor je zo groot als een tweepersoonsbed. Als je ging remmen, deinde de auto zo mooi na....
Martin E. van Doornik schreef:In 1977 reed ik in Missouri in een witte Buick LaFabre uit 1965, echt zo'n slagschip!
Er is in de laatste dertig jaar wel wat veranderd in de USA. Je komt nog wel een enkele benzine slurpende Amerikaanse slee tegen, maar ze zijn zeker niet in de meerderheid.

Ben
In Amerika is het vrij normaal om ergens een auto te huren en die weer op een andere plek in te leveren. Die auto's moeten natuurlijk wel weer terug naar de staat van herkomst. Als je dit soort reisplannen hebt: reserveer de goedkoopste auto uit de lijst. Redelijke kans dat je voor het laagste tarief een luxere bak meekrijgt ;)