Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskaarten santiago de compostella - Forum Wereldfietser

fietskaarten santiago de compostella

ik wil in 2008 naar santago de compostella fietsen, heb bijna alles al aangeschaft,ook de fietskaarten(boekjes) de st jacobsroute, van clemens sweerman.
dit zijn hele mooie gedetaileerde kaarten, alleen vind ik de route moelijk te volgen tijdens het fietsen.
kan iemand mij uit ervaring vertellen hoe hij/zij en met welke kaarten deze route gefietst heeft.

Ik heb alleen maar de reeds genoemde boekjes van Sweerman gebruikt. Vooral in steden is 't erg opletten en iedereen gaat geheid 'n keertje in de fout. De boekjes worden geregeld gecontroleerd en af en toe verschijnt er een gewijzigde herdruk. Maar fouten houd je toch, er wordt ook zoveel aan de weg getimmerd. Bij het zoeken naar een camping "reed" ik 'n keertje van de kaart af en dan weet je echt niet meer waar je zit, helemaal leuk als je vervolgens die camping ook niet kunt vinden... In Spanje staat de Camino soms met metershoge borden aangegeven. Er zijn ook stukken waar om de zoveel meter twee betonpalen staan, terwijl je kilometers vooruit kunt kijken. Echt idioot. Op plekken waar een aanduiding 't meest nodig is vind je natuurlijk niets. 't Hoort er allemaal bij. De foto is niet van mij, maar toont iets van het hierboven staande.

Afbeelding

Ik ben van Santiago naar Nederland gefietst met dit boekje en dat ging prima.
Dit jaar van St. Quentin naar Nederland gefiets met dit boekje en dat ging ook prima dus alleen fietsen op de boekjes van Sweerman gaat prima.

Hallo,

Wij zijn ook naar Santiago gefiets (de laatste 150 KM toch) toen ik 9 was (onduertussen 5 jaar geleden. De aanduiding was goed,bij mijn weten zijn we nooit echt verkeerd gereden. Wat je wel hebt is dat je een bewijs pas krijgt als je de laatste zoveel Km hebt gedaan,wij kwamen daar net niet dus hebben geen diploma. Onderweg hebben we overnacht op hotel ( zo'n 50 euro voor een kamer voor 4 peronen met onbijt inbegrepen) en ook in een soort van jeugdherberg geslapen (naam ontglipt me). Die 'jeugdherberg' was gratis, maar buiten bedden was er ook niets... Wij lagen op de kamer met mensen die de tocht te voet deden,die stonden al vanaf 6 uur op om door te gaan voor de hitte begon.

Maar het is echt de moeite,wij twijfelen om het nog eens te doen maar dan van wat verder starten