Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke spelletjes doe je tijdens fietsvakantie - Forum Wereldfietser

Welke spelletjes doe je tijdens fietsvakantie

In het kader van 'Hoe scheer je je op de fiets', 'Wat eet je op fietsvakantie' een volgende vraag.

De titel lijkt me duidelijk. Welke spellen neem je mee op fietsvakantie?

Een aftrap:
- het kaartspel van Monopoly, erg verslavend!
- De Verboden Fles, hebben we nog niet zo lang, maar lijkt erg leuk.

Zijn beide kaartspellen, dus makkelijk mee te nemen. Een gewoon pak kaarten gaat misschien de volgende keer ook wel mee, dan kan de travel scrabble thuisblijven. Hebben we toch niet gedaan.

Of hebben jullie allemaal geen spelletjes mee en doen jullie het met 'ik zie, ik zie wat jij niet ziet'-varianten? Ik speelde vroeger (met m'n zusjes en moeder) vaak "dierensoorten met een .." (en dan een letter in de krant prikken).

Groet,
Maurits

Hoi Maurits,

ik neem Carla mee :lol:

Pakje kaarten, yatzee (5 dobbelstenen) en puzzelboekje.

Sandra

Eric Schuijt schreef:Hoi Maurits,

ik neem Carla mee :lol:
Ja, okee, zo'n reactie verwachtte ik al wel een beetje toen ik mijn bericht nog eens overlas.

Maar ik dacht, ach, ze zijn hier allemaal volwassen genoeg...

Blijkt dus niet zo te zijn, gelukkig! 8) :lol:

Groet,
Maurits

ps. Wij kunnen haar zeker niet lenen voor een vakantie?

pps. Sorry... :oops: net zo'n inkoppertje als die van jou ;)

lost cities en babel (van 999-games) of andere twee-persoonsspelletjes. En dan alleen de belangrijke delen van het spel natuurlijk, dus niet de doosjes. Tijdens de vakantie erbij gekocht: Die Siedler von Catan - das Würfelspiel. Simpel en grappig!

Backgammon, zie deze foto of deze; gewoon met materiaal uit de natuur dat je onderweg tegenkomt!
:lol:

twee sets gewone kaarten(kan je ook dubbelpesten spelen :))

Flux gaat ook vaak mee, erg verslaven kaartspelletje, alle regels zijn variable even als je einddoel :)

En als ik echt veel ruimte over heb magic, maar dat zijn 120-1000 kaartjes ;P afhankelijk van waar je zin in hebt.

Rozenkoning

en verder de spelletjes die we onderweg tegenkomen in café's ed.

Kolonisten van Catan, de tweepersoons kaart versie
Scrable in mini formaat
Patience voor twee personen

Groeten, Wouter

Yatzee, 5 minidobbelsteentjes en 1 velletje van het blok in een ouderwetse fotorolletjetonnetje. Als dat ene velletje vol is leg je hem langs een nieuw stukje papier...

Om het vervolgens ongebruikt weer mee naar huis te nemen.

Ik heb altijd een iPod bij mij (om reisverslagen in te spreken, foto's te back-uppen, documenten en kopieen paspoort etc. op te slaan, soms om muziek te beluisteren).
Daar zit een grappig spelletje in: Parachute. Niet echt sociaal, want je doet het in je uppie.

Een paar afgeschreven boeken uit de bieb, die we beiden leuk vinden, waar we de kaft afscheuren en die we onderweg weggooien, krijg je ook weer ruimte om prulletjes onderweg te komen. Sudoku puzzels (kan je onderweg ook meestal wel kopen) en dan natuurlijk het bijhouden van ons dagboekje.

Ronald

Geen!

Ik hou niet van spelletjes.
Niet op mijn werk én niet op fietsvakantie :wink:
Doe mij maar vanaf een terrasje mensen kijken én een goed boek.

Coloretto, kaartspelletje, maar in het voorjaar zijn er meestal weinig andere mensen op de camping om mee te spelen.

Verder nog een te moeilijk Sudoku boekje :? die ik daarom maar in de tas laat zitten. :lol:

Op IJsland deze zomer kwamen Rudi en ik ergens in een hut aan de Kjolur twee Duitse studentes tegen die ons vroegen of we met ze op de slaapzaal wilden kniffeln :lol: . Nou zo'n aanbod sla je natuurlijk niet af! Bleek kniffeln de Duitse naam voor Yahzee te zijn. Nou ja! Dat hebben we dan maar gedaan. En daarna ook nog Arschlochen met de dames en een Zwitsere puber, maar dat speelden ze veel te braaf...
Meestal fiets ik alleen, dan is voor mij het utlime genot 's avonds voor het slapen gaan nog een slok uit de Sigg bottle te nemen. Meestal een kruidendrankje uit het noorden des lands. Ik ben als de dood dat ik verkouden wordt :D En dan nog even met de oordopjes in het dons te liggen stomen.

Opa Leen

Ongeveer een fietstas met boeken, onderweg nog wat aanvullend. Ik ben niet zo'n spelletjesmens.

Afgelopen week hebben mijn vriendin en ik in Normandie gefietst. We hadden twee pakken kaarten bij ons geloof ik... Oftewel niet gebruikt. Wel vind ik het erg fijn lezen in een tentje. (Ookal moest ik vorige week daarvoor diep in de slaapzak kruipen.)

willem.megens schreef:Op IJsland kwamen Rudi en ik twee Duitse studentes tegen die ons vroegen of we met ze op de slaapzaal wilden kniffeln :lol: . Nou zo'n aanbod sla je natuurlijk niet af! Bleek kniffeln de Duitse naam voor Yahzee te zijn.
:lol: :lol: :lol:

Eric Schuijt schreef:Hoi Maurits,

ik neem Carla mee :lol:
Dat is toch een spel voor 4 personen?