Ik ben ook altijd op zoek naar een lichtere bepakking. Mijn lijstje komt redelijk over een, met dat van Jim. Maar helaas nog steeds met een paar extra's. Zo heb ik bijvoorbeeld, een Digitale spiegel reflex als camera (+/- 500gr extra), een paar trainer in plaats van flipflops (, +/-500gr) meer gereedschap waarmee ik bij vorbeeld ook mijn trapas kan ontmantelen, een donsjack (+/-400gr), en een zwaarder slot (+/-600gr), en voortassen (+/-1400gr), Ipod'tje etc. . Mijn slaapzak, regenjas en slaapmatje zijn weer lichter.
Jim,
Vanwaar dat jouw slaapmatje ruim 1Kg weegt, (een termarest Pro light, of Karrimor matje weegt maar +/- 400gr)?
Ik sta er versteld van dat je all deze bagage in twee achter tassen krijgt, en blijkbaar heb je nog ruimte om extra water mee te nemen. Welk type tassen gebruik je?
Mijn tips (voor een ieder die wat wil afvallen,
):
1. Ga je hele bagage na en vervang all ritssluiting hangertje door een lusje van 1mm touw, verwijder (voorzichtig) alle merk labels. (Weeg na afloop al het afval en sta versteld!)
2. Weeg met een digitaal keuken weegschaaltje elk onderdeel van je bagage, zodat je beter inzicht krijgt in de afweging van functie versus gewicht.
3. Bekijk elk onderdeel van je bagage en vraag je af of het door iets lichters vervangen kan worden, of dat er iets van af kan zonder dat de functie achter uit gaat.
4. Na thuis komst van een reis, vraag je af wat je niet gebruikt hebt, en neem het de volgende keer niet meer mee. Maak hier desnoots een lijstje van als een geheugen steuntje.
Om pure medicinale redenen. Koop een flesje rum en een half liter plastic flesje water. Drink het water op en decanteer de rum in het lege waterflesje. Elke avond een scheutje rum in de thee voor na het eten, enkel om de spijsvertering te bevorderen natuurlijk.
Licht gewicht reizen is veel comfortabeler, dus minder is meer
Groet,
Stijn