door
koenie » vr 19 okt, 2007 15:41
Ik ben ook op men gemakje onderweg die kant uit. Mijn ervaring is inderdaad zoals Peter zegt dat ze zo'n hoge bedragen vragen voor een fiets dat de lol er snel vanaf is. Grote rugzakken, kartonnen dozen, dat mag allemaal gratis mee, maar een fiets is een mooi excuus om de daginkomsten (ongehoord hoog) te spijzen.
Ik ga me beperken tot de wat kleinere eilandjes dicht bij de kust (Ko Chang nabij Ranong) en wat andere eilandjes ten zuiden van Ko Lanta en proberen de fiets in een guesthouseje achter te laten. Op Phi Phi valt er alvast niet veel te fietsen.
Kijk ook uit met de beloftes van reisbureautjes.
Zij beloven veel, laten je alvast extra betalen maar eens je bij de kapitein van de boot of de chauffeur van de bus staat kan er plots geen fiets meer mee. En dan kan je daar op en neer staan springen zoveel je wilt, het haalt niets uit.
Indien je op voorhand betaalt, eis alleszins een extra ticket waarop vermeld staat dat het voor de fiets is, en hoeveel je hiervoor betaalde.
Zuid-oost Azie, een droom om te fietsen, vaak een nachtmerrie om hem op andere vormen van transport te krijgen (m.u.v. de trein).