Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ko Phi Phi - Forum Wereldfietser

Ko Phi Phi

Binnenkort gaan wij fietsen van Phuket naar Penang. Graag willen wij een uitstapje maken naar Ko Phi Phi vanuit Krabi. Is het beter om je fiets ergens achter te laten? Of kan deze mee? Eventueel willen wij door van Ko Phi Phi naar Ko Lanta (om te fietsen).
Bedankt! Harm

Ja, dat wilden wij een aantal jaren geleden ook maar de kapitein vroeg zo'n idioot bedrag voor de fietsen dat we er maar van afgezien hebben, te meer daar we niet voor dezelfde kosten wilden komen te staan om Ko Phi Phi weer af te komen. Reisbureaus in Krabi verkopen tickets voor de trip naar KPP dus je kunt hen altijd vragen of de fiets mee kan en wat dat dan moet kosten. Of ze ook betrouwbare info hebben voor de trip van KPP naar Ko Lanta, weet ik niet.

Ik ben ook op men gemakje onderweg die kant uit. Mijn ervaring is inderdaad zoals Peter zegt dat ze zo'n hoge bedragen vragen voor een fiets dat de lol er snel vanaf is. Grote rugzakken, kartonnen dozen, dat mag allemaal gratis mee, maar een fiets is een mooi excuus om de daginkomsten (ongehoord hoog) te spijzen.
Ik ga me beperken tot de wat kleinere eilandjes dicht bij de kust (Ko Chang nabij Ranong) en wat andere eilandjes ten zuiden van Ko Lanta en proberen de fiets in een guesthouseje achter te laten. Op Phi Phi valt er alvast niet veel te fietsen.
Kijk ook uit met de beloftes van reisbureautjes.
Zij beloven veel, laten je alvast extra betalen maar eens je bij de kapitein van de boot of de chauffeur van de bus staat kan er plots geen fiets meer mee. En dan kan je daar op en neer staan springen zoveel je wilt, het haalt niets uit.
Indien je op voorhand betaalt, eis alleszins een extra ticket waarop vermeld staat dat het voor de fiets is, en hoeveel je hiervoor betaalde.
Zuid-oost Azie, een droom om te fietsen, vaak een nachtmerrie om hem op andere vormen van transport te krijgen (m.u.v. de trein).

@ Harm; Ik ben dit voorjaar van Krabi naar Ko Phi Phi gegaan met de fiets in de boot. Bij aanlanden was de prijs voor de fietsen verdubbeld. De afgesproken prijs wilde de Thai niet in ontvangst nemen. Dan maar zonder betalen het eiland op. Toen kreeg ik de bedreiging dat we er niet meer vanaf zouden komen. Gewoon negeren. Kies een boot met versierselen op de boeg. Geen garantie maar wel een ondeling herkenningsteken. Wel een leuke foto gemaakt :wink: [url http://www.ericselles.nl/dsc_4192.html /url]

Er valt misschien een kilometer te fietsen in KPP. Als de de fiets niet echt nodig hebt, zou ik hem achter laten.

De accomodatie "achter" op het eiland is een stuk goedkoper dan op het lage deel.

@Koenie; Ko Chang is nog redelijk ongerept. Je kunt daar een "tour" over het eiland fietsen, wat ook wel weer te wandelen is maar dan doe je er langer over. http://www.ericselles.nl/dsc_3038.html en verder voor een impressie.
Veel plezier!

Zet dit op een geeltje:
[url=http://....]xxx[/url] ?

Bedankt voor jullie reacties, we gaan het allemaal ontdekken.

Eric, de foto's zijn geweldig, het geeft een prachtig beeld van wat we kunnen verwachten.
Groet Harm