KLM / Air France hanteert voor Madagaskar het zgn. 'stuksconcept'. Dat houdt in dat je 2 stuks bagage mag meeneemen van maximaal 23 kilo per stuk.
Maar ....., een fiets wordt ALTIJD gezien als overbagage en je betaalt daar 150 euro per enkele reis voor.
Bovendien zijn ze erg streng en zakelijk. Enige coulance is er niet meer bij tegenwoordig. Zelfs niet als je fiets en je andere bagage per stuk niet meer dan 23 kilo wegen.
Voor onze twee fietsen kostte het ons 4 x 150 = 600 euro. En zowel op Schiphol als in Antananarivo was daar geen enkele discussie over mogelijk.
Voor mij een reden om bij een volgende fietsvakantie niet alleen te letten op de prijs van een ticket. Juist de kleine letters met betrekking tot het fietsvervoer spelen voortaan ook een belangrijke rol bij onze keuze van de vliegmaatschappij.
Bovendien bleek een van onze fietsen niet op Schiphol aangekomen te zijn (hij stond nog in Parijs zo bleek later).
Hans van Lent
Bovendien
Maar ....., een fiets wordt ALTIJD gezien als overbagage en je betaalt daar 150 euro per enkele reis voor.
Bovendien zijn ze erg streng en zakelijk. Enige coulance is er niet meer bij tegenwoordig. Zelfs niet als je fiets en je andere bagage per stuk niet meer dan 23 kilo wegen.
Voor onze twee fietsen kostte het ons 4 x 150 = 600 euro. En zowel op Schiphol als in Antananarivo was daar geen enkele discussie over mogelijk.
Voor mij een reden om bij een volgende fietsvakantie niet alleen te letten op de prijs van een ticket. Juist de kleine letters met betrekking tot het fietsvervoer spelen voortaan ook een belangrijke rol bij onze keuze van de vliegmaatschappij.
Bovendien bleek een van onze fietsen niet op Schiphol aangekomen te zijn (hij stond nog in Parijs zo bleek later).
Hans van Lent
Bovendien