Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prijsuitreiking foto- en verhalenwedstrijd De Wereldfietser - Forum Wereldfietser

Prijsuitreiking foto- en verhalenwedstrijd De Wereldfietser

Dinsdagavond 16 oktober is de uitreiking van de fotowedstrijd en de verhalenwedstrijd van het tijdschrift De Wereldfietser.

Alle foto's worden getoond en er worden fragmenten voorgelezen van de winnende verhalen. Tevens worden er twee korte lezingen gegeven.

Het programma:

19.30 uur koffie en thee met koek en lekkers
20.00 uur lezing 'IJsland onverhard' door Maaike Pfann
20.30 uur prijsuitreiking foto en verhalenwedstrijd met vertoning van alle
ingezonden foto's op groot formaat en lezing van een fragment uit de
winnende verhalen.
21.00 uur lezing 'Waarom ik fiets?' van Eric Schuijt.
va. 21.30 uur nababbelen met drankje/hapje

De prijsuitreiking, met o.a. prijzen van Vittorio en Marten Gerritsen, zal plaatsvinden bij De Vakantiefietser in Amsterdam. Iedereen is van harte welkom.

Lekkers :?:

Afbeelding

:wink:

http://www.neneh.nl(van de negerzoen): Wees een wereldbewoner, heb een dosis gezonde nieuwsgierigheid, wees kritisch ten opzichte van de hedendaagse maatschappij, hou van goede muziek en hecht veel belang aan een leven volgens eigen principes. Live the Beautiful Day!
Hoi Eric, Is opgave van aanwezigheid noodzakelijk?
Mvgr,
Eric

Nee hoor Eric, je hoeft je niet op te geven. Iedere wereldfietser is welkom.

Bob en Marguérite hier hebben jullie mog een negerzoen:

[gemodereerd: voor sommigen shockerende foto verwijderd]

[gemodereerd: opmerking verwijderd]

Alle aanwezigen,

bedankt voor de gezellige en drukke avond! In 2008 verschijnen de foto's en de verhalen in ons tijdschrift. Grappig dat er zo veel Zuid-Amerika fietsers waren. Het leek wel een reünie :lol:

Dat staat weer los van het evenement dat wordt georganiseerd waarvoor ongetwijfeld hulde.
De Vakantiefietser schreef:fotowedstrijd en de verhalenwedstrijd van het tijdschrift De Wereldfietser.
Beste medelezers van ons tijdschrift,

Het tijdschrift ligt inmiddels alweer een tijdje op de salontafel. Uiteraard zijn alle verhalen gespeld en zijn alle foto's aandachtig bekeken. Iets wat ik op het eerste moment waarschijnlijk al zag realiseerde ik me pas veel later. Nu het maar niet wegebt moet ik het even kwijt. Het tijdschrift ligt open op pagina 6 en 7. Links zien we de vijf winnende foto's, rechts het verhaal van Samuel Jobse.
En nu komt het. Met alle respect voor de makers. De winnende foto's leggen het voor mij zwaar af tegen de foto (!) van Samuel. Waarom ik dat zo vind?
Vier van de vijf gelouwerde foto's hangen voor een aardig deel op een flink supergroothoekeffect, de andere is een tegenlicht aan zee. De funfactor is bij al deze foto's hoog. De foto's zijn gemaakt op duidelijk goed uitgezochte lokaties. Dynamisch, dat onderweg zijn! Het kan, maar op een gegevens moment heb ik het gezien. Die manier van waarnemen is niet de manier waarop ik op een bepaalde plaats op de wereld de omgeving ervaar, en dat mis ik aan die foto's.

De foto van Samuel is anders. Ja, ook hier zien we een weidse omgeving en een fietser bij zijn bepakte vervoermiddel. Maar deze foto is in één woord de bescheidenheid zelf. Een dynamisch perspectief ontbreekt, de jongeman op de foto is eenvoudig gekleed en straalt een en al rust uit. Hij staat prachtig in beeld. Het donkere hoofd tegen een lichte achtergrond, het witte shirt tegen het donkere deel van de achtergrond en de donkere broek en benen net op een licht deel - grandioos: een techniek van een oude meester in de fotografie!
De eenvoudige weg op de achtegrond is op zich niet bepaald spectaculair. In het landschap zien we een vallei, en daarmee heb je het gehad.

Wel kun je, ondanks dat de foto in zwart-wit is afgedrukt, hier de zon op je rechterschouder voelen, het dorre gras en de kruiden ruiken en de steentjes onder je schoenen horen knisperen. In de verte horen we een vrachtauto tegen een helling opbrommen. Verder is het stil.

Deze foto roept bij mij meer de vraag op naar wie de man op de foto is dan de andere foto's. Wat doet hij daar. Waar gaat hij naar toe en waarom? Wat doet hem zo duidelijk genieten van zijn reis?

Daarom is dit voor mij de winnaar. Samuel gefeliciteerd!

Groet,

Leon

Hoi Leon,

het is niet aan mij, maar aan de hoofredacteur. Maar ongetwijfeld mag je de volgende keer deelnemen bij de jurering. Een andere kijk (letterlijk en figuurlijk) is nooit weg! Dus ik zou zeggen stuur een mail aan hoofdredacteur@wereldfietser.nl

Of stuur je opmerkingen in als ingestuurde brief, dan wordt hij misschien in het tijdschrift geplaatst. De deadline is volgende week maandag. :lol: