Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscaravan - Forum Wereldfietser

Fietscaravan

Hallo,

Gezien in 'Beste idee van Nederland': Fietscaravan. Geen tent meer opzetten en bedje meer opmaken.

Thijs gaat met z'n idee naar de finale!!

Groeten,
Agnes

gaaf dattie zover komt..

maar leuk lijkt het me niet... en hoe practisch het nou werkelijk is heb ik ook zo 123 m'n twijfels bij.

maar desondanks grappig dat het 'm lukt.

Is Thijs "een van ons"??

Ik heb het ook gezien op TV. Mijn eerste indruk was niet erg positief. Hoe breedt is zo'n kar wel niet? Hoe kan je zo'n lang en breedt gevaarte nog inhalen? Ik zie ze al gaan over die paadjes op de Veluwe.... Je wordt als medefietser echt de kant ingedrukt!
En wat weegt zo'n karretje?....40 kilo als ik het goed verstond!
Het idee is misschien leuk maar een tentje meenemen lijkt me een stuk praktischer.
Wat zou je moeten betalen op een camping voor een plek voor deze fietscaravan; een tentplaats of een caravanplaats??

audrey schreef: Hoe breedt is zo'n kar wel niet? Hoe kan je zo'n lang en breedt gevaarte nog inhalen? Ik zie ze al gaan over die paadjes op de Veluwe.... Je wordt als medefietser echt de kant ingedrukt!
Volgens mij is ie niet veel breder dan een gewone fietskar. Bovendien is in de wet geregeld dat een fietsaanhanger maar een bepaalde breedte mag hebben. Maar je hebt gelijk... dat valt niet mee op een zondag op de Veluwe (maar dat is nu ook al het geval met al die kinderkarren - waar ik overigens ook aan bijdraag, sorry).
40 kilo klinkt zwaar als je gewend bent om heel lichtgewicht te fietsen. Maar ook dat valt wel mee; kijk maar naar al die fietsende gezinnen. Een kinderkar met een kleuter (of twee!) en wat bagage is ook al snel 40 of 50 kilo. En dat gaat prima hoor.

Wie zo'n ding zou trouwens willen kopen? Misschien de 60-plusser die het fenomeen fietsvakantie heeft ontdekt? Of gaat het juist een hype worden onder jongeren? Je ytrekt er wel de aandacht mee. Ben benieuwd!

Sandra

Waar hebben jullie het over?

Deze http://www.w44.de/!

In dit filmpje kun je zien dat het meer is dan alleen een huif....

http://tinyurl.com/25t2gb
Hee hallo,

Wat leuk dat jullie het over de Fietscaravan hebben! Ik ben meteen lid geworden van 'de Wereldfietser' om te reageren op jullie reacties. Leuk!
Ik heb in de live uitzending afgelopen zaterdag (Het beste idee van Nederland) inderdaad niet zoveel info verteld, kwam door de zenuwen. Maar iig is de caravan in ontwikkeling. Ik mag er niet te veel over zeggen van stichting het beste idee van nederland. Maar iig wordt de caravan meer een vouwwagentje voor achter de fiets: 1 meter lang en 70 cm breed. Ik ga flink mijn best doen om de caravan zo licht mogelijk te maken, elke kilo is tenslotte te veel op fietsvakantie. Bij de nieuwe versie is het een kwestie van open klappen. Op het moment dat je het openklapt, klapt meteen de tent open. Je hoeft niks meer te doen. Ons concept is dat je meerdere caravans aan elkaar kan koppelen zo maakt 1persoons: 2 persoons. Meer kan ik niet prijs geven. Ik hoop dat jullie allemaal gaan kijken naar de grote finale: zaterdag 20 OKT. LIVE op SBS6 om 20:00uur.

Groetjes Thijs (Het Bete Idee Van Nederland) v/d FIETSCARAVAN

Welkom!

Ben benieuwd :)
audrey schreef:Is Thijs "een van ons"??
Nu wel ;)

En input van ervaren fietsers kan altijd handig wezen :)
nou ik heb het ook gezien en het lijkt me echt fantastisch. fietsen en camperen, nederlandser kan het idee toch niet zijn!

Ik ga zaterdag zeker op de fietscaravan stemmen!

dit soort ideeen dient natuurlijk door een site als deze flink ondersteund te worden!!
aer jan schreef:dit soort ideeen dient natuurlijk door een site als deze flink ondersteund te worden!!
Oh sorry dat wist ik niet :oops:
Tot op heden leek het mij vooral een blok aan je been tijdens het fietsen....
aer jan schreef:nou ik heb het ook gezien en het lijkt me echt fantastisch. fietsen en camperen, nederlandser kan het idee toch niet zijn!

Ik ga zaterdag zeker op de fietscaravan stemmen!

dit soort ideeen dient natuurlijk door een site als deze flink ondersteund te worden!!
Niet om het een of ander. Dit soort postings krijgen bij mij altijd een nare bijsmaak. Iemand die voor het eerst reageert en meteen vertelt wat ik moet doen. Kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat je wilt dat dit idee gaat winnen in plaats van zo'n verkapt stemadvies.

Groet,
Robbert.
Dit soort postings krijgen bij mij altijd een nare bijsmaak.


Cool it Robbedoes, er zijn ergere dingen om je over op te winden.

Ik ben zelf overigens niet zo van de sleurhut. Een fietscamper lijkt mij een stuk stoerder. Ik googelen en een voorbeeld blijkt op deze site http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ?=&p=33917 te staan!

Ach ja, het is in ieder geval wel duidelijk dat die jury niet uit fietsers bestaat. :wink:
ik zal jullie zeggen het bakje de vouwwagen is maar 1 meter lang achter de fiets en 80 cm breed ... lijkt me niet ingewikkeld.... en we streven naar een max gewicht van 30 kilo werken met de lichtste materialen....
kijk zaterdag maar naar het beste idee van nederland!
overigens kijk allemaal eens op www.youtube.com

dan intikken

fiets caravan (met spatie ertussen)


kijk het filpmje!!!!!!!!!!!!!

martine 1 van de maker van de fietscaravan

Hé Thijs,

Leuk filmpje, mooi gemaakt. Is er een mogelijkheid dat je bagage meeneemt op de "caravan" zelf, dat je op de bovenkant een soort imperial maakt waartussen je tassen kunt plaatsen en vast kunt sjorren met banden.

Ik kwam overigens ook nog deze fiets caravan tegen
[quote="eliart"][quote="aer jan"]nou ik heb het ook gezien en het lijkt me echt fantastisch. fietsen en camperen, nederlandser kan het idee toch niet zijn!

Ik ga zaterdag zeker op de fietscaravan stemmen!

dit soort ideeen dient natuurlijk door een site als deze flink ondersteund te worden!![/quote]

Niet om het een of ander. Dit soort postings krijgen bij mij altijd een nare bijsmaak. Iemand die voor het eerst reageert en meteen vertelt wat ik moet doen. Kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat je wilt dat dit idee gaat winnen in plaats van zo'n verkapt stemadvies.

Groet,
Robbert.[/quote]

sorry dat ik zo onbeschaamd kom binnenvallen op jullie site. het lijkt mij idd een goed idee en zou heel graag willen dat het zou winnen. En wie anders dan fietsend minnend nederland zou dit idee het beste kunnen ondersteunen? Ik ga nu gauw fietsen...

Dit begint op spam te lijken !!
Thijs Bouman schreef:Wat leuk dat jullie het over de Fietscaravan hebben! Ik ben meteen lid geworden van 'de Wereldfietser' om te reageren op jullie reacties.

Bij de nieuwe versie is het een kwestie van open klappen. Op het moment dat je het openklapt, klapt meteen de tent open. Je hoeft niks meer te doen. Ons concept is dat je meerdere caravans aan elkaar kan koppelen zo maakt 1persoons: 2 persoons. Meer kan ik niet prijs geven.
Nou, wat dacht je van een demonstratie tijdens een kampeerweekend volgend jaar?
Daar is altijd veel belangstelling voor uitvindingen en creatieve oplossingen. En na een paar wijntjes/biertjes rond het kampvuur zijn er zo een aantal verbeteringen verzonnen.

Michael W schreef:Dit begint op spam te lijken !!
Inderdaad, je zou bijna denken dat thijs en aer jan elkaar kennen. :lol:
Van mij mogen ze hoor, ik ga toch niet stemmen. Veel Suc6