Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wizz Air - Forum Wereldfietser

Wizz Air

Luchtvaartmaatschappij: Wizz Air
Traject: Charleroi - Ljubljana vv
Datum: september/oktober 2007
Vervoerstarief fiets: vast bedrag € 30 per enkele reis los van de overige bagage, limiet voor gewone in te checken bagage 20 kilo, handbagage 8 kilo
Toegepaste verpakkingswijze fiets: In kartonnen doos, stuur, pedalen, voorwiel, voorspatbord en lowrider gedemonteerd
Fiets tevoren aangemeld?: Via internet direct bij boeking. Kosten voor de fiets werden direct bij de rekening geteld. Betaling met Creditcard
Ervaringen: Goed. Charleroi is een prettige luchthaven die aangenaam snel te bereiken is. Voor de terugweg per fiets is het aangenaam dat de luchthaven een stuk hoger dan het station ligt.
Bijzonderheid: Op de terugweg forse turbulentie, lichte lakschade daar waar de gedemonteerde lowrider de bovenbuis raakte.

Mag bij Wizz Air je fiets ook mee zonder zo'n onding van een fietsdoos mee, bijvoorbeeld in bubbeltjesfolie en de VK-hoes?

bert sitters schreef:Mag bij Wizz Air je fiets ook mee zonder zo'n onding van een fietsdoos mee, bijvoorbeeld in bubbeltjesfolie en de VK-hoes?
Dat heb ik niet gevraagd aan hun. ik had nog zo'n onding staan van een vorige vlucht ;)
Luchtvaartmaatschappij: Wizz Air
Traject: Praag - Eindhoven (enkele reis)
Datum: augustus 2009
Vervoerstarief fiets: vast bedrag € 20 per stuk in te checken bagage
Bagagelimiet: weet ik niet
(Fiets met doos werd niet gewogen. 17 kilogram overige bagage in flightbag dus in totaal twee stuks)
Toegepaste verpakkingswijze fiets: In kartonnen KLM doos die ik nog van de heenvlucht had. Stuur los, pedalen gedemonteerd, banden iets lucht eruit en hij kon zo in de enorme doos.
Fiets tevoren aangemeld?: Nee
Ticket: heb ik voor € 119 (incl. bagage en boekingskosten op luchthaven Praag gekocht).
Inchecken: vlotte afhandeling. Fiets moest naar oversized luggage waar die de doos met fiets diagonaal door scanner moest. (paste net).
Aankomst: Eindhoven is zeer rustig. In hal op gemak fiets beladen tot een beambte kwam vragen of ik weg wilde, zodat hij af kon sluiten.

Rutger
Gevlogen traject: Weeze - Boedapest (enkele reis)
Datum: juli 2010
Vervoerstarief fiets: 35 euro totaalprijs ticket: 150 euro (2 fietsen 3 tassen 2 personen)
Bagagelimiet:32 kg
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: doos
Fiets tevoren aangemeld?: ja
Ervaringen: inchecken op Weeze; de dame achter de balie was zeer onvriendelijk.
Verder geen probleem alleen er zat nog iets brandstof in m'n brander en die mocht dus niet mee op het vliegtuig. Werd hiervoor op(om)geroepen.
Ervaring Wizz air: prima niks op aan te merken fietsdoos zag er in budapest nog net zo uit als op Weeze.
-- bericht verwijderd --

Hans (moderator)
Hallo Olgaatje, dit begint op spammen te lijken.
Wim
Budapest-Eindhoven. Alles via I-net geregeld. Fiets verpakt met schuimrubber en hoes, wielen hoefden er niet af! Werd wel op de band gewogen. Alles kwam prima aan! Wizz-Air aanrader.