Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brookszadel & vrouw - Forum Wereldfietser

Brookszadel & vrouw

Ik ben studente (21) en fiets regelmatig op mn Giant Expedition (ook vakanties) ik heb een herenmodel, omdat ik de houding erg prettig vind en t frame stijver is dan een vrouwmodelfiets. Wel heb ik er een gel-damessportzadel op gezet. Maar nou ben ik t aardig zat om na zon 30 km al(!) een slapende en/of zere kont te hebben. Even van het zadel komen doe ik al regelmatig, maar schijnbaar helpt t niet echt tegen de zeer.

Heb ondertussen al heel wat topics over zadelkeuze afgestruint, en twijfel over de aanschaf van een Brooks zadel. De B17s spreek mij wel aan (heb nu ook geen vering), maar omdat ik een herenfiets heb (stuur wat verder van het zadel) staat mijn huidige zadel met de punt naar beneden, omdat het anders vrij pijnlijk zit aan "de voorkant". Heb ook ff op mn vriends fiets gezeten, met brooks B17, horizontaal geplaatst, en dat was echt geen pretje :oops: (nou is mijn wel vriend langer en zat ik iets meer voorover dan op mijn eigen fiets :wink: )

Ik hoor aan alle kanten dat je zadel eigenlijk horizontaal moet staan, en dat een brookszadel zeker in het begin kan "glijden", nou vraag ik me af,
1. heeft iemand enige ervaring met last van de punt bij een brookszadel? en zo ja, hoe heb je dat opgelost?
2. en/of ervaring met brookszadel waarbij de punt iets naar beneden staat, glijd je er dan idd (nog meer) vanaf?

Groetjes Pieta

MOet j eniet gewoon beginnen met je zadel iet smer naar voren zetten (ipv naar beneden), en eventueel een kortere stuurpen?
hg
WIm

Willem, ik neem aan dat je hier bedoelt dat Pieta een erg afwijkende zitpositie op haar fiets heeft, want je weet toch dat een juiste zitpositie veranderen in een poging om zadelpijn te verhelpen het paard achter de wagen spannen is?