Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegveld Malaga en grote fiets - Forum Wereldfietser

Vliegveld Malaga en grote fiets

Hierbij een waarschuwing voor mensen met "hoge" fietsen. Op onze terugvlucht vanuit Malaga moesten we bij de veiligheidscontrole onze fietsen in een scanner stopten. Zelf heb ik een hoge randonneur met framehoogte 67 en omdat ik toevallig mijn zadel van de fiets had gehaald op beschadiging te voorkomen, paste de fiets met wat moeite net in de scanner, ik moest henm er wel doorduwen. Als mijn zadel er nog op had gezeten had ik de fiets weer uit moeten pakken om hem kleiner te maken.

Groet Ronald

Wij hadden hetzelfde probleem. Ook hadden wij problemen met de aankomst van onze fietsen waarbij de fietsen in de lopende band :? :shock: bleven steken.

Afgelopen maandag overkwam mij hetzelfde. Ik had het zadel er al uitgehaald, maar het paste echt niet. Iemand is de scanner ingelopen om m'n fiets er weer uit te trekken. Er werd wel voorzichtig gedaan trouwens. Na even overleggen is m'n fiets ongescand meegegaan en door een mannetje opgehaald. Dat was dan weer keurig.

Ook bij aankomst trouwens even problemen gehad. Hij bleef steken en ik werd gehinderd bij het pakken van de fiets. Een klein slag in het wiel was het gevolg. Oppassen dus!

Jasper
Update van 2017: Mijn dochter had twee jaar geleden grote problemen bij de scanner omdat de vrij grote VSF er niet doorheen paste. Ik ben kortgeleden op Malaga airport geweest en de doos met een breedte van 90 cm kon er net doorheen.

Tip voor het bewaren van je doos voor de terugvlucht: Als je het airportgebouw verlaat is er 200 meter naar rechts een ondergrondse parkeergarage. Ik heb de twee fietsdozen daar ergens in een dode hoek gezet en drie weken later stonden ze er nog!